Jump to content

Dieselvarmer - Hva kan gjøres med bråkete dieselpumpe?


Crescent 535 HT

Recommended Posts

Jeg har en gammel Eber som jeg ved hjelp av en annen tråd på forumet har fått til å virke. Den har gått noen timer, og jeg er glad! Det som er litt irriterende er at dieselpumpen lager en ganske høy tikkelyd. I Nidelven min står hele rallemikket ganske åpent montert. Det jeg lurer på er: Kan jeg pakke pumpen inn i noe lyddempende materiale? Så slipper jeg og lage lydvegg? Vil dette hjelpe, eller blir det bare dumt?

Link to post
Share on other sites

:smiley:

Har hatt samme varmeren selv og gikk på veggene av tikkelyden. Du kan demontere pumpa fra selve brenneren, flytte den og gummiopphenget til en mer avskjermet plass. Husk at du må bruke tynt plastrør (tror det er 1,5mm indre diam.) fra pumpa til det stykket fra brenneren der du antakelig har et filter og en gummislange som er koplet til metalrøret som går ned i brennkammeret. Pumpa skal monteres med en hellning på ca. 30 grader.

Jeg gjorde dette og det fungerte OK.

Før oppstart er det lurt å få lufta ut av slanger og rør. Men du lufter bør du kople bort ledningen (gul ?) som går til glødepluggen og la pumpa gå til du ser at det drypper diesel fra plastrøret fra doseringspumpa.

 

mvh

Haba

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...