Jump to content

Problemer med 25 hk yamaha 80 talls


mrbond

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt en gammel båtmotor som jeg har litt problemer med, det som skjer er at når jeg starter den med choken på så starter den greit, men greier ikke å få noe serlig turtall på den, men når den har gått 5-10 sec med choke så stopper den, men hvis jeg tar inn choken igjen mens den sviver så går den bedre en stund helt til den dabber av igjen. det virker altså som om den får for mye og for lite bensin.

 

Har ikke skrudd så mye på forgassere før.

 

Hva kan være galt?

 

(Reedventil, drit i forgasser, justering av forgasser.)

 

Hvor er eventuelt justeringsskruen?

Link to post
Share on other sites

Har du forsøkt å pumpe bensin manuelt? Skyldes feilen bensinpumpa vil motoren da gå bedre.

Forgasseren har kun justering av tomgangsblandingen, en fjærbelastet skrue som står inn i forgasseren.

Du bør ta den fra hverandre og blåse gjennom alle dyser og passasjer med trykkluft.

Nå høres det ikke ut som om det er dette problemet du har, men 20-30 Yamaha fra tidlig 80-tall er svært utsatt for vanninntrengning. Sjekk pluggene. Står mer om dette her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...