Jump to content

Plagsom lyd om natten


kehu

Recommended Posts

Har ofte samme problemet, men de lydene jeg hører kommer fra mastene til omliggende seilbåter.

 

La meg legge til med en gang at mange er flinke å stramme opp i dette som slår og lager lyder. Men noen gir blaffen og jeg tror de plager like mye seg selv som naboene.

 

I havna der jeg ligger er det de samme båtene som ligger og slår. Og de seilbåtfolka jeg har snakket med rister på hode av disse som har lyder i masta. (Jeg mangler litt uttrykk for hva det kalles oppe i masten. Skjøter og stag?)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Dersom fallene står og slår på samme båt over lang tid..

prat med eier.

Dersom det ikke funker, dra ut alle fallene, så kommer han til å forstå hvor irriterende noen synes det er.

 

Selv er jeg meget påpasselig med å feste fallene på en måte slik at de ikke blir slående i masta.. Men som båtboer er man kanskje litt mer bevisst på det enn de fleste andre og.

Link to post
Share on other sites

Ettersom vi i andre tråder akkurat nå diskuterer usakeligheter og 'krigen' mellom motorbåt- og seilbåtfolk har jeg i første omgang satt usynlig hele ni (9) useriøse innlegg av så langt 18 innlegg totalt.

 

De berørte får klage så ser vi det an. :smash: :nono:

 

Anonymisert eksempel fra et nå usynlig innlegg til 'skrekk og advarsel':

 

Feil, det er fustasjeoppheng :smash:

Tror faktisk at det korrekte navnet er doble fustasjeopphengsforkoblere (vet ikke om det finnes enkle......)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...