Jump to content

Joda eller Skilsø


kremen

Recommended Posts

Skilsø leveres også med drev - da med mellomaksling. Den gjør 30 knop på max med D4 260

 

Joda 310 er heller ikke en moderne båt. Prismessig skiller det vel en hel del her.

 

Skilsø 33 Sport med akterkabin og HT er en båt jeg liker godt. Kanskje litt trang bysse - men mye plass på et 30 fots skrog.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

*klapper hender og roper* "Joda 310, Joda 310, Joda 310, Joda 310, Joda 310"

 

Jadda, jadda, jeg har en Joda 310 selv :-)

Vi er veldig fornøyde med båten. Vi lurte på å selge i høst, men etter å ha lett etter en ny båt, ga vi opp og beholder den vi har :-) Romslig og fin stikkabin hvor mor og 2 barn sover greit, og stoor plass hvis mor og far skal gjøre noe som gjør at man blir mor og far :-) Enorm lagringsplass innunder setet bak. Stort motorrom med plass til vedlikehold og lagring av diverse ting som man alltid har med.

 

Har du vært ombord i en Joda 310? Skal du kjøpe nytt eller brukt?

Hvis du vil ha noen betraktninger rundt båten (motor/teknisk) osv (jeg er absolutt ikke upartisk, bare så det er sagt) så er det bare å IM'e eller ringe.

ni-2-nulllll-trettitre-5-seisten (bevist feilstavet) Jeg er himmla busy på jobben, hvis jeg ikke svarer, send en melding...

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Skilsø leveres også med drev - da med mellomaksling. Den gjør 30 knop på max med D4 260

 

Joda 310 er heller ikke en moderne båt. Prismessig skiller det vel en hel del her.

 

Skilsø 33 Sport med akterkabin og HT er en båt jeg liker godt. Kanskje litt trang bysse - men mye plass på et 30 fots skrog.

Også sett på denne med interesse. Fin båt og solid håndverk. Fleksibliteten - at den kan kjøpes både med fast aksel og drev gjør den også interessant.

 

Men ikke akkurat helt nye båter noen av dem. Særlig synes jeg at finish ombord er fryktlelig gammeldags i Skilsøen - nesten litt snekke-aktig. Men det oser av solid håndverk!

 

Lå akkurat ved siden av en nå i kveld som hadde kjøpt ny av året. Han var veldig fornøyd, men hadde som de fleste ei lita liste med småting som skulle utrettes.

 

Jodaen er også en fin båt. Det jeg liker minst her er uteløsningen som jeg syns gir lite sitteplasser - akkurat som i 290`en. Så må jeg bare spørr: Hva gjør et oppbrettbart og riglete bord i en båt til bortimot 1,5 mill.?? Dette er også en arv fra snekketiden etter min mening. Men ellers liker jeg denne også godt.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...