kremen Startet 12.September.2007 Del på Facebook Startet 12.September.2007 Noen som har noen + og - om Joda 31 Monaco eller Skilsø 33 sport ? Virker som Skilsø er meget romslig men en gammeldags båt! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 (redigert) Vil du har drev eller ikke? Vil du ha ok plass? Velg Skilsø hvis valget står mellom disse 2. Vil du ha en helplaner med drev så er Joda valget. Skilsø er kanskje hakket bedre m.h.t. kvalitet/håndtverk... Redigert 13.September.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 (redigert) Skilsø leveres også med drev - da med mellomaksling. Den gjør 30 knop på max med D4 260 Joda 310 er heller ikke en moderne båt. Prismessig skiller det vel en hel del her. Skilsø 33 Sport med akterkabin og HT er en båt jeg liker godt. Kanskje litt trang bysse - men mye plass på et 30 fots skrog. Redigert 13.September.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Skilsø leveres også med drev - da med mellomaksling. Ok, det var jeg ikke kjent med. Det er vel sikkert ikke mange som velger en slik løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 (redigert) *klapper hender og roper* "Joda 310, Joda 310, Joda 310, Joda 310, Joda 310" Jadda, jadda, jeg har en Joda 310 selv :-) Vi er veldig fornøyde med båten. Vi lurte på å selge i høst, men etter å ha lett etter en ny båt, ga vi opp og beholder den vi har :-) Romslig og fin stikkabin hvor mor og 2 barn sover greit, og stoor plass hvis mor og far skal gjøre noe som gjør at man blir mor og far :-) Enorm lagringsplass innunder setet bak. Stort motorrom med plass til vedlikehold og lagring av diverse ting som man alltid har med. Har du vært ombord i en Joda 310? Skal du kjøpe nytt eller brukt? Hvis du vil ha noen betraktninger rundt båten (motor/teknisk) osv (jeg er absolutt ikke upartisk, bare så det er sagt) så er det bare å IM'e eller ringe. ni-2-nulllll-trettitre-5-seisten (bevist feilstavet) Jeg er himmla busy på jobben, hvis jeg ikke svarer, send en melding... Joda310 Redigert 13.September.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Blue_Dragon Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Greie båter begge to, men jeg ville holdt en knapp på Skilsø. De lager virkelig kvalitetsbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 (redigert) Skilsø leveres også med drev - da med mellomaksling. Den gjør 30 knop på max med D4 260 Joda 310 er heller ikke en moderne båt. Prismessig skiller det vel en hel del her. Skilsø 33 Sport med akterkabin og HT er en båt jeg liker godt. Kanskje litt trang bysse - men mye plass på et 30 fots skrog. Også sett på denne med interesse. Fin båt og solid håndverk. Fleksibliteten - at den kan kjøpes både med fast aksel og drev gjør den også interessant. Men ikke akkurat helt nye båter noen av dem. Særlig synes jeg at finish ombord er fryktlelig gammeldags i Skilsøen - nesten litt snekke-aktig. Men det oser av solid håndverk! Lå akkurat ved siden av en nå i kveld som hadde kjøpt ny av året. Han var veldig fornøyd, men hadde som de fleste ei lita liste med småting som skulle utrettes. Jodaen er også en fin båt. Det jeg liker minst her er uteløsningen som jeg syns gir lite sitteplasser - akkurat som i 290`en. Så må jeg bare spørr: Hva gjør et oppbrettbart og riglete bord i en båt til bortimot 1,5 mill.?? Dette er også en arv fra snekketiden etter min mening. Men ellers liker jeg denne også godt. Redigert 13.September.2007 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 En bekjent kjøpte ny Joda 290. Bytta den etter en sesong. Han fikk klaus å ligge i stikkabinen sammen med kona. Dårlig plass synes han. Han hadde hatt HUI 900 og Viking 31 tidligere, og da er jo overgangen stor. Kjøpte seg ny Saga 315 og den er han fornøyd med såvidt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.