Ronald Startet 13.September.2007 Del på Facebook Startet 13.September.2007 (redigert) Min VHF (Kelvin Huges, Husun 70) ser ut til å ha tatt kvelden. Jeg trodde først det var antennen, og fikk noen tips i en annen tråd. Nå har jeg kryssbyttet apparat/antenne med nabobåten, og feilen ser ut til å følge apparatet. Litt pussig egentlig, for apparatet både suser og støyer som det skal (når squelchen skrus av), og ved sending lyser sendelampen som forventet. Men ikke hører jeg noe anrop, og ikke hører andre meg. Jeg antar at reparasjon ikke er særlig vel anvendte penger. Mens jeg søkte på nett etter mulige kjente feil og løsninger, så kom jeg over akkurat samme apparat (brukt) til salgs på Ebay i Tyskland. Ingen bud så langt, ergo kan jeg kanskje få den svært billig(?). Én Euro eller fem kan jeg vel ta sjansen på, tenkte jeg. Men det jeg lurer litt på er om kanalene L1-L2-L3 normalt er på tyske apparater. Ikke det at det er så kjempeviktig kanskje, men likevel... Noen som vet? Evt. andre drawbacks med å handle på en tysk Ebay-side? Alternativet er jo å kjøpe nytt. Det rimeligste jeg da har funnet ser ut til å være denne fra Maritim. Noen synspunkter på den? Eller prisen? Ronald. Redigert 13.September.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxen Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Har M-TEC selv. Kjøpte den ifjor. Koplet opp NMEA fra kartplotter. Har ikke sjekket om DSC sender min posisjon, men den har jo min posisjon i displayet. Grei radio. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 (redigert) Jeg har VHF kjøpt i tyskland, leverte den til radioforhandler her hjemme, og jeg Tror at de bare programerer de om litt så har du de kanaler du vil jeg betalte 100kr. for jobben det samme gjorde jeg for den bærbare som ble kjøpt ifra england. Redigert 13.September.2007 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Tror atL1 L2 og L3 sammen med F1 F2 F3 er kanaler som kun finnes i Sverige og Norge? for å begrense trafikken på de "vanlige" kanalene. Da med L" og F2 som anropskanaler. Men frekvensene er jo i aparatet så det skal være mulig å finne dem frem. Om det er mulig å gjøre det selv eller om apparatet må til en forhandler for å få utført det er jeg ikke sikker på. Men jeg vet at JEG hadde levert apparateet inn for å få det gjort. Hadde ikke tatt tjangsen med å rote med det selv. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Jeg har lett etter en referanse jeg har ett eller annet sted som forklarer noe omkring programmering av frekvensene til de norske lystbåtkanalene L1, L2 og L3. Mener at det ble påstått at alle konvensjonelle VHFer til maritimt bruk kunne omprogrammeres til å inkludere disse frekvensene. Husker ikke hvordan det ble gjort. Men vel verd å sende en IM til careca for nærmere informasjons om hans fremgangsmåte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Compromise Svart 13.September.2007 Del på Facebook Svart 13.September.2007 Noen som vet om en radioforhandler i Oslo området som kan programere om en Raymarine 53 (USA model)? Sitér dette innlegget /per Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.