Jump to content

Rensing av medlemslisten


OT-flyktning

Recommended Posts

OBS - denne postigen berører kanskje noen av de som er innom som GJESTER - OBS

 

:lol: når medlemstallet runder runde tall har fått oss til å lure litt: Er det realistiske tall? De som har inspisert medlemslistene har også sikkert lagt merke til at det står oppført noen medlemmer som aldri har logget seg inn noen gang. Vi i 'Teknisk'/'Admin' har derfor besluttet å rydde i medlemslisten:

 

Fra nå av skal vi slette alle medlemmer som

 

- har registrert seg for mer enn 4 måneder siden men ikke logget inn noen gang

 

- aldri har lagt inn en posting og ikke har logget inn på minst 12 måneder

 

På sikt kan det hende at vi også sletter de medlemmer som kanskje bare har lagt inn en enkel salgsannonse for leeennnnggge siden og ikke har gitt livstegn fra seg - les: har logget inn - ellers. Men i tilfelle sier vi ifra på forhånd.

 

Derfor: når antall medlemmer den neste tiden går noe NED så er dette forklaringen.

Link to post
Share on other sites

Hei jeg er registrert 2 ganger både som jko og jonkare dette da jeg har registrert engang på hjemme maskinen og en gang på jobb. Er det mulig å få lagt innleggene mine om jko inn på jonkare? Kanskje vil jeg da stige litt igradene også :lol: :lol: :lol:

Dette skal vi undersøke.

 

Men du trenger ikke flere navn fordi du er innom baatplassen fra flere PC-er. Du kan logge inn med ditt ene navn fra hvor du vil i verden.

Link to post
Share on other sites

Det er jeg blitt klar over men jeg viste det ikke da jeg gjorde det slik at siste tiden har jeg stort sett bare brukt jonkare

Ok. Nevner det også for at andre skal bli klar over det.

 

Dersom vi IKKE kan gjøre noe med det nå så kan jeg tenke meg at det blir adskillig lettere den dagen vi har gått over til ny forumsprogramvare

Link to post
Share on other sites

Ser noen har lagt på medlemms nr. sitt. hvor finner man det. prøvde å telle på medlemmslisten men fikk ikke dette til å stemme med datoene, (datoer og kl. slett ligger ikke i rekkefølge på listen)

Dette ble nevnt noe om for en tid siden, og det er nok bare å telle i vei på medlemslisten. Øverst på hver side i listen står jo fra nr. og til nr. På side 1 står følgende: "Viser medlemmer fra 1 - 100". Når det gjelder dato og klokkeslett, så er dette tidspunkt for når medlemmet sist var innlogget.
Link to post
Share on other sites

Da finner jeg ut at jeg er medlem nr. 499. Det blir vel riktig det når jeg står helt nederst på siden.

Ser og at jeg har brukt begge mine bruker navn jevnt da jeg som jko hadde 58 innlegg, så ikke etter medlemsnummer der men det må ha hvert rundt nr 700 en plass.

 

Ser og at det er veldig mange hvilende medlemmer, hva med en liste over de 100 mest aktive eller 50 for den saks skyld, hvis det er mulig å legge automatikk i oppdateringen på denne hadde det hvert artig å kunne følge med på hvem som er mest aktiv, ser jo blant annet at poseidon,ingar, lars h, argabus, lasse , båtdilla og du andreas er veldig aktive. Følger man siden så avtar antall innlegg dramatisk med få untak så egentlig så ligger vel de flittigste brukerne til å begynne med på lista allerede.

Link to post
Share on other sites

hva med en liste over de 100 mest aktive eller 50 for den saks skyld, hvis det er mulig å legge automatikk i oppdateringen på denne hadde det hvert artig å kunne følge med på hvem som er mest aktiv, ser jo blant annet at poseidon,ingar, lars h, argabus, lasse , båtdilla og du andreas er veldig aktive. Følger man siden så avtar antall innlegg dramatisk med få untak så egentlig så ligger vel de flittigste brukerne til å begynne med på lista allerede.

Du finner dette under medlemsoversikten. Der har du 3 valg:

 

Vis alle brukere | Sorter etter navn | Vis topp 100 postere

 

Velg Vis topp 100 postere og du får listen rangert.

Link to post
Share on other sites

Dette ble nevnt noe om for en tid siden, og det er nok bare å telle i vei på medlemslisten. Øverst på hver side i listen står jo fra nr. og til nr. På side 1 står følgende: "Viser medlemmer fra 1 - 100". Når det gjelder dato og klokkeslett, så er dette tidspunkt for når medlemmet sist var innlogget.

For ikke dette helt til å stemme, på meg står det registreringsdato 13.09.02 kl 19.18 på Arquebus som er etter meg på listen står det registeringsdato 13.09.02 kl 17.09.  så dette passer jo ikke helt med at medlemmene ligger listet etter registreringsdato.

Link to post
Share on other sites

I følge listene er jeg medlem nr. 434 ( tror det var det..), men er dette så veldig interessant egentlig? Er det mer stas jo mindre tallet er? Er det noen grunn til å legge inn medlemsnr. nederst i egne poster?

:confused:

At noen poster mer enn andre har nok med alder, erfaringer, kunnskap, osv. å gjøre. Ingen vits i å poste bare for å poste! Og de som har vært medlem lengst har antagelig flere postinger enn nyere medlemmer... osv.

Link to post
Share on other sites

For ikke dette helt til å stemme, på meg står det registreringsdato 13.09.02 kl 19.18 på Arquebus som er etter meg på listen står det registeringsdato 13.09.02 kl 17.09.  så dette passer jo ikke helt med at medlemmene ligger listet etter registreringsdato.

Ser ut som om det kan være en feil her ja.

Så langt jeg har sjekket stemmer det på dato, men ikke på klokkeslett.

Link to post
Share on other sites

Ser ut som om det kan være en feil her ja. Så langt jeg har sjekket stemmer det på dato, men ikke på klokkeslett.

Mulig det kan være en svakhet i programvaren som er forklaringen. Kanskje funksjonen som sorterer listen kun sorterer på dato og ikke på klokkeslett innenfor samme dato?
Link to post
Share on other sites

Er det bare tilfeldig, eller fungerer det slik at for hver ny bruker over 2000 så får Andreas en gammel inaktiv bruker til å forsvinne? Kommer nye brukernavn, men ingen stigning i nummereringen?

 

Hvis dette stemmer, så vet jeg hvorfor. Det ligger en antikrympefunksjon inne som gjør at vi aldri mer kan bli færre enn 2000 medlemmer.   :boxing:

I langt uti  2004 vil vi derfor være 2001 brukere her.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Er det bare tilfeldig, eller fungerer det slik at for hver ny bruker over 2000 så får Andreas en gammel inaktiv bruker til å forsvinne? Kommer nye brukernavn, men ingen stigning i nummereringen?

 

Hvis dette stemmer, så vet jeg hvorfor. Det ligger en antikrympefunksjon inne som gjør at vi aldri mer kan bli færre enn 2000 medlemmer.   :boxing:

I langt uti  2004 vil vi derfor være 2001 brukere her.

 

Lotus

:yesnod:  :drink:

Perfekt analyse, Lotus!

 

Jeg sletter ALDRI-brukere bare sålenge at vi ikke falle under den magiske, psykologiske grensen 2000. Det hele foregår altså manuell i ny og ne, så det kan gå oppover og så nedover igjen. Har nå kommet til side 10 på medlemslisten.

 

Men på denne måten nærmer vi oss denne 4-måneders-grensen en gang og når den er nådd går det oppover igjen.

 

Forøvrig var også ditt estimat før nyttår ganske eksakt: omtrend 10 nye medlemmer per 50 timer (5,6 per døgn de første 14 dager iår)

 

Men bare for å henvise til disse helt enestående egenskapene til det herværende forum: det er vel det eneste forum i verden som har både en 'renset' medlemsliste og 'brukere som er testet'  :blush::wink:

 

(Og snart går de også uniformert i forumets tennis-skjorte  :cheers:)

Link to post
Share on other sites

Har i helgen besluttet at jeg allikevel renser listen helt, dvs uten å ta hensyn til 2000-grensen. Det blir ellers så vanskelig å inngå veddemål  :confused:.

 

Så da dropper antallet medlemmer de nærmeste dagene med kanskje 100 (ren gjetning!) når jeg sletter alle medlemmer som aldri har seg innlogget og som har registrert seg for mer enn 4 måneder siden.

 

Etter dette slettes bare for å opprettholde 4-måneders-fristen

Link to post
Share on other sites

Finner fortsatt medlemmer med 0 innlegg og sist innlogget i 2002.

F.eks medlem nr. 2  - ttallera. Sist innlogget 28.08.2002.

Riktig, men vedkommende var innlogget en gang. I øyeblikket ble bare disse ALDRI-INNLOGGET-medlemmer fjernet (såfrem de registrerte seg før 26.9.2003).

 

Om vi sletter slike som du nevner noen gang er ikke sikker - og i såfall skal de ha mye lenger 'prøvetid'.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...