Jump to content

Vinterlagring prosjektet mitt ferdig


Reinell

Recommended Posts

Forrige høst når jeg tok opp båten, bestemte jeg meg for å la den stå på plenen hjemme. Mye fordi det var en del oppussing jeg skulle gjøre innvendig under vinteren, men også fordi det er dårlig med brukbare, trygge lagringsplasser rundt omkring.

Etter å ha bygd et stativ å dratt over presenningen, kunne jeg fornøyd konstatere at båten stod trygt.

Så feil jeg tok....

Høsten er vind- tid... tydeligvis. Veit ikke hvor mange ganger jeg måtte reparere skadet presenning eller hekte på nye kanner rundt omkring før jeg dro på jobb om morran for at presenningen skulle holde seg på plass. En ting er å gjøre det på høsten, en helt annen i mørket tidlig på morran og vasse i snø opp til knærne før jeg dro på jobb. Og det jeg skulle gjøre i båten under vinteren? Ble gjort i våres det, etter at sola begynte å titte fram igjen...

Uansett.

Jeg forbanna meg på at den båten skal ikke stå ute en vinter til. Ferdig med det. Løsninger måtte finnes.

Og siden besteforeldra mine bor på gård, hvor det ikke har vært dyr på 10 år, hadde jeg mulighetene. Gamle fjøset har jeg gjort om til verksted fra før av, så det er fullt opp av andre ting...

Men møkka kjelleren... Der er det muligheter... Bare et problem... 1/2 fullt av 10 år gammel kumøkk....

Så for en måned siden starta prosjektet. Første bud var å få ut møkka. Og eneste traktoren som går inn i den kjellern, var styringa defekt på. Det måtte fikses først. Det hele endte med at jeg tok en gammel tresker bakstilling og monterte på forden. Ble noen lange kvelder, men Yeah. Servo!

Ser litt teit ut, men du verden så bra det fungerer! Til og med bestefar min ble fornøyd med kjøre egenskapene til gamle go`traktoren!

 

DSC00868.jpg

 

Så var det klart for reingjøring.... Veit ikke hvor mange turer jeg har kjørt inn og ut her, men det er MANGE....

Så etter en hel del timer, med kjøring av møkk, og deretter skraping av vegger og golv, ble det ca sånn...

Veldig mørkt bilde, men beste jeg fikk til med mobiltelefon....

Ble mye eksos her inne mens jeg holdt på ja... Tror ikke arbeidstilsynet hadde vært helt fornøyd med forholda... Så ikke veggen på andre sida når det var som værst....

 

DSC00881.jpg

 

Og med en far som har tilgang på hjullaster, ble idag innkjøringa fiksa også....

 

DSC00885.jpg

 

Nå gjenstår kun spyling inne i kjelleren der, så er alt klart.

Og det ble nok plass til alle 3 båtene vi har i familien gitt...

 

Dette er nok ikke en tråd noen har noe bruk for, kun noe jeg måtte dele med dere, rett og slett fordi jeg er fornøyd med mange timers arbeid og meg sjøl! hehe

Man må se etter de mulighetene man har, ikke se seg blind på problemer. Der er bestandig en løsning selv om det blir en del jobb og lukter vondt mens det holder på...

Redigert av Reinell (see edit history)

ADVARSEL: Innlegg kan inneholde humor, sarkasme og ironi.

De som finner skrivefeil, kan beholde dem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...