Jump to content

Lekkasje i ankerrom mot forpigg, korleis reparere?


thagen

Recommended Posts

Hei.

Har oppdaga at teaken i framkant av forpiggen har blitt litt missfarga på grunn av fukt. Denne fukta må komme frå ankerrommet i framkant av forpiggen. Har ikkje klart å finne nøyaktig kvar lekasja er. For å ordne dette må eg få tørka treverket skikkeleg, og måle ankerrommet med vanntett maling av eit eller anna slag.

Er det nokon av dykk som har tips om kva måling som bør nyttast. Må vere vanntett og tole litt røff behandling. Er det beste kanskje epoksy? :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde samme reperasjonen på min Maxi 87. Pusset bort gelcoaten i bunnen og litt opp på veggene. La inn ett lag med glassfiber og mettet med polyester. Burde sikkert hatt på topcoat, men det er en billig og enkel rep. Pottetett. Eneste ulempe nå er at en trenger litt varme for å få gjennomherdet laminatet.

 

På den måten er jo epoxy enklere.

 

Lykke til med prosjektet

Link to post
Share on other sites

Teaken er nok festet på et innstøpt skott. Ta løs teakplaten for å finne lekkasjen. hvis vannet kommer fra ankerbrønnen må du først tømme denne for vann og sette inn litt varme for å tørke skikkelig ut. Da kan du utbedre lekkasjen. Jeg tipper dreneringen fra ankerrommet er dårlig. Bor opp hullet og lim inn et tilpasset rør. Tett begge endene med sika slik at du forsegler overgangen mellom rør og skrog. Bor så opp med bor lik innvendig diameter på røret.

Redigert av tebi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...