Jump to content

Garmin 3006c som kutter


DWC

Recommended Posts

Har du siste versjon av progamvare laset inn i plotteren da? Er dette et fenomen som har vært siden tidenens morgen, eller har det kommet snikende etterhvert

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket i brukerforumet rundt forbi om noen har vært borti det samme.... jeg formoder du har kjøpt den via den norske fohandlernettet siden Belanor har vært innom... Da er det jo bare å levere den tilbake der du kjøpte den Selve oppkoblinegn va GPS'en er jo rimelig rett frem, så har kan man ikke gjøre mye feil.. Det kan vel tenkes at feilen også ligger i gps'en (er GPS17) og ikke i selve plotteren

 

Jeg hadde mye morsomt med med min 3010 i børjan, men ikke slik som du beskriver.. Jeg lastet kun ned oppdateringer vi hjemmesiden til Garmin, fungerte meget greit

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Min båt är en Princess 40. Har två Garmin 2010C (en på styrplassen nere och en på flybridge) som matas av samma antenn. Dom är anslutna via en kopplingsbox till Raymarine autopilot, Furuno radar och Garmin Fishfinder.

 

Den Garmin 2010C som sitter på flybridge fungerar ok, men den på nedre styrplass måste restartas med jämna mellanrum. Det lustiga är att om man skiftar apparaterna så stannar problemet kvar på styrplassen därnere. Det synes därför ha med någon störsignal att göra. Jag har försökt med att hänga på fler ferritklumpar på signalledningarna men hittils utan resultat.

Link to post
Share on other sites

Min båt är en Princess 40. Har två Garmin 2010C (en på styrplassen nere och en på flybridge) som matas av samma antenn. Dom är anslutna via en kopplingsbox till Raymarine autopilot, Furuno radar och Garmin Fishfinder.

 

Den Garmin 2010C som sitter på flybridge fungerar ok, men den på nedre styrplass måste restartas med jämna mellanrum. Det lustiga är att om man skiftar apparaterna så stannar problemet kvar på styrplassen därnere. Det synes därför ha med någon störsignal att göra. Jag har försökt med att hänga på fler ferritklumpar på signalledningarna men hittils utan resultat.

Hva er ferritklumpar :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ferritklumpar = ferritkärnor som ledningar som kopplas till elektroniska instrument och datorer dras igenom för att dämpa ut överlagrade störsignaler. (Jag hoppas att någon kunnig elingenjör här på baatplassen rättar mig om jag uttrycker mig fel....). Ser ut som en 'klump' som man sätter på ledningen.

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...