Guest Arnlai Startet 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2004 :eek: Jeg er velldig glad i katter og skal anskaffe meg en katt nå (Bengal). Er det noen som erfaringer med katter i båt? Disse kattene er veldig glad i vann og er innekatter. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Vår erfaring med dette var desverre ikke så veldig bra. Vi her en vanlig huskatt som vi hadde med en sommer. Katten ble desverre sjøsyk ganske ofte og kastet opp, i tillegg til at hun ville i land, og skrapte opp døra i kabinen. Vi turte ikke slippe henne i land, selv om jeg tror hun ville finne veien tilbake til båten før eller siden. Den største oppturen for katten var vel alt snadderet som vi kunne trekke opp av sjøen. Har sett andre som har med kattene sine, og det har gått helt glimrende, men vår ferierer på kennel når vi er på båttur. Bedre for katten- bedre for oss. Tror løsningen er å ta katten med og prøve hvordan det fungerer. Husk redningsvest, og at du bør venne katten til å ha denne på fra den er velidg liten. Lykke til med katten og båtlivet. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Batdilla Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 ...Jeg er velldig glad i katter og skal anskaffe meg en katt nå (Bengal). Er det noen som erfaringer med katter i båt? Disse kattene er veldig glad i vann og er innekatter.Ja, det kunne vært artig og hørt litt om. Tre av familiemedlemmene hos oss er katter. En litt over 1 år gammel hannkatt som lyder navnet Sigmund Brenderup. Til daglig bare kalt Rupp'en. Kameraten hans, Oskar Gaupen, la dessverre på røret for en tid siden. Da ble to nye anskaffet. Ei hunkatte ved navn Spetakkelfjøra. Navnet kommer av en ganskje sjelden evne til å enten ødelegge eller bråke noe infernalsk med det utroligste. Broren til Spetakkelfjøra er Veslegutt. En beskjeden og rolig type. De to sistnevnte er 4,5 måneder. Det spørs vel om det er aktuelt å ta med denne gjengen ombord i Sjømannen, men det kunne vært artig og hørt hvilke erfaringer andre sitter med. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Hei! Litt lenger nede på siden finner du en tråd som heter Våre Dyrevenner ombord . Der er det i hvert fall en som forteller om katt i båt (ellers er det mest om hunder pluss pappegøyer og skilpadder!) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
880 Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 :eek: Jeg er velldig glad i katter og skal anskaffe meg en katt nå (Bengal). Er det noen som erfaringer med katter i båt? Disse kattene er veldig glad i vann og er innekatter. Dersom du skal ha katt i båt, noe som ikke er helt uvanligt, bør katten vennes til med en gang du får den i hus d.v.s. -kattunge-. Våres siste katt kom i hus på vinteren mens båten ikke var i bruk, så vi mistet den viktigste tiden. Har ved et par anl. tatt katten med men det er ingen stor suksess. Så den blir hjemme. Sist forsvant den ned i motorrommet !!!! helt hvit katt.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
ET Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Vi har hatt vår 5 år gamle perser med noen ganger, og det har ikke vært noe særlig. Den ligger livredd i buret sitt med stoore øyne og klynker. En gang slapp vi den ut, men det var bare enda verre. Den var overalt og så etter en utvei. Da vi la den tilbake i buret (ingen lett oppgave) roet den seg litt ned. Siden har vi alltid hatt den i buret på hver tur. Heldigvis varer turen til hytten bare en god halvtime, så den overlever hver gang. ET Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Stoooor katteelsker her også Men vi tar dem ikke med. Katter har mer tilknytting til stedet, mindre til eieren. Så de savner ikke (særlig) eieren men hjemmet sitt. Så kommer det en nabo og passer på en gang i døgnet. Har lagt inn 2 linker til engelske artikler om katter i båt i den tråden som Lars henviser til. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 20.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2004 Hei Arnlai Jeg vet ikke om det var meg Lars henviste til, men jeg skrev i alle fall om vår katt (la ved bilder) i tråden "Våre dyrevenner ombord" https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...468766;start=20. Katten vår heter Chamito og er av rasen hellig Birma som skal være en meget menneskekjær og hengiven katterase (særlig hannkattene). Chamito virker veldig knyttet til menneskene i familien (i motsetning til Andreas sine erfaringer) og vil gjerne være der resten av familien er (så lenge DET ikke er i nærheten av en støvsuger som er påslått ) og det er derfor en selvfølge at han er med også på sjø og vann. Chamito ble tilvendt både bilkjøring og båtliv fra han var bare 3 måneder gammel. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.