Jump to content

Båt for funskjonshemmede!


Funkis

Recommended Posts

Hei

 

Er ute etter erfaringer med båter som er tilrettelagt for funksjonshemmede?

 

Har inngående kjennskaper selv og er den "lykkelige" eier av en Pioner Multi.

 

Er genuint opptatt av båt og ser hele tiden muliger for nye prosjekter.

Eksempelvis har man dør i siden ombygging av baug osv.

 

Er ute etter andre erfaringer og ombyggingsmuligheter.

 

Mvh

Funkis

Link to post
Share on other sites

Følg med på Trawelertråden. Trawlere er vel båttypen som i noen grad må sies å være tilpasset funksjonshemmede. Brede dollbord med griperekker på begge sider og store flater på ett plan. Daviter/kran til de tunge takene (rullestol?) osv.

Kjenner personlig funksjonshemmede som har funnet den ultimate båten i en trawler.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei igjen folkens!

 

 

Knall bra med innspill!

 

Er selv bevandret verandret i markedet. Jeg ser at båter for funksjonshemmede fort blir spesielt og dyrt!

La meg si det slik, Pioner Multi er en fantastisk båt for funsksjonshemmede, men er egentlig en rimelig dyr farkost.

 

Var på messe i Stavnger og da kom jeg over Sun Tracker, en genial båt med et litt "over there" utseende :-)

 

18 foter med 14 m2 dekk og til under 200000 NOK med 25HK. Jeg er en tilhenger av båter med "normalt" utseende som er realiserbart for vanlig folk.

 

Bilder over prosjekter er bra, stå på!

 

Det er mange der ute som ikke har opplevd havets gleder :-)

 

 

Mvh

Funkis

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder båt for funksjonshemmede er det nok flere temaer som bør avklares. En viktig avklaring er om det dreier seg om dagsopphold med forflytning fra punkt A til B, eventuelt med underholdning (vannski) eller lengre opphold ombord med overnatting. Rotarys Handicamp har så vidt jeg har registrert utviklet mange gode båttilbud til funksjoinshemmede, inklusive vannskikjøring med instruktører. Rem nevner et annet konsept med lengre tids opphold ombord. For å motvirke at man snaklker for mye forbi hverandre er det kanskje lurt å si noe om forventnignene til båtlivet for funksjonshemmede.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...