Jump to content

Billig VHF- sjekk denne på eBay-UK


Tjond

Recommended Posts

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...A:IT&ih=011

 

Ligger an til noenlunde billig VHF her ( NAVMAN 7200 VHF DSC). Norsk butikkpris ca 3280,-. Selv fikk jeg min Simrad RS87 i dag. En overligger som nettsjappa i UK hadde måttet låne høyttaleren ut av. Men radioen var brand new, som selger sa. Er ikke vært ute av esken/plasten. Fikk bytterett hvis den ikke svarte til forventnigene! Og prisen inkl norsk mva: 4.709,58,-. Har sjekket med Telenor og ingen problem med konsesjon på den. Til og med L-kanalene ligger inne. Kun MMSI nr som må programmeres.

En helt grei høyttaler koster vel ca 200,-.

Så er du på jakt etter VHF, følg med utenlands. Kan gjøres gode kjøp.

Trond Haug

Link to post
Share on other sites

Jepp. Iflg Telenor Nordic - Lisensavdelingen er det no problemas så lenge utstyret er CE-merket. Og UK er jo EU land. Men sjekk med websidene deres. Der finner du hvilke som er godkjente. Gjorde det og sendte også en mail til dem. Fikk bekreftet at Simrad,en var godkjent. Måtte bare ha serienr på den og sende vanlig konsesjonssøknad selvfølgelig.

Etter å ha handlet selv, har jeg fulgt med litt, og ja, det er mulig å gjøre gode kjøp. Ikke vansklig å beregne sluttsum. I forhold til GBP, gang med 13 og legg til norsk mva. Ikke toll på dette utstyret. Mangler det L-kanaler og må programmeres MSSI nr, legg till mellom 500 0g 700,- kroner.

Trond Haug

Link to post
Share on other sites

Som ikke er lovlig, og ikke gis konsesjon på i Norge. :nono:

 

Hvis jeg skulle behøve hjelp på sjøen en gang så ville jeg være takknemmelig over og få assistanse av en annen båt, spiller liten rolle om han har en såkalt lovlig vhf kjøpt i norge eller om han har lisens på vhf. Så om man har en vhf fra utlandet som brukes til og lytte på ch 16 og snakke med andre båter på en annen kanal så kan da ikke det være så farlig. Hvor mange som synes dette er helt forferdelig kan med hånden på hjertet si dere ikke har kjørt for fort på veien?? Er iike lovlig det heller.

Link to post
Share on other sites

men L-kanaler er jo fint og ha til bruk mellom lystbåter :smiley:

Mitt tips er at L-kanalene er på vei ut ettersom fler og fler tar hjem VHF'er uten L-kanaler. Ikke er det det store behovet lenger heller til å avlaste K16, da trafikkmengden her har fallt vesentlig etter at mobilen kom for alvor. I Oslofjorden bruker alle jeg kjenner stort sett K77 både til oppkall og til trafikk. Fungerer utmerket.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...