Jump to content

Demontering av Engbo ankervinsj

Stephan

Recommended Posts

Hvilken vinsj har du?

Regner med at det er 32 eller 40 siden den er kapslet inn.

Normalt er det releene/elektriske koblinger som kan være greit å sjekke tilstand på evt dusje med CRC. Skjelden grunn til å demontere mekanikken hvis man ikke har et konkret problem.

Hvis du likevel skal demontere hele gearhuset med bremsetrommel trenger du segerringstang og unbraconøkler i tillegg til skrutrekker og fastnøkler. Vær obs på at det er en del fjærbelastede knaster når du demonterer.

Er det noen som har demontert og sett over innmaten i motorhuset til Engbo-vinsjen?

Ja, jeg har både sett innmaten og demontert / montert dette sammen igjen.

Jeg har en modell 40, og denne var både grei å demontere / remontere og i tillegg var det meget god service fra Engbo mht deler og tips. Men, jeg er ikke helt overbevist at det er spes lurt å demontere cluch etc uten at du har problemer.

:-) steinar

• 8 år senere...

Hvor mange watt er vinsjen på?

Hvis den f.eks. er på 1000W blir strømtrekket grovt regnet: 1000W / 12V = 83A.

Det vil si at batteriet ditt må kunne levere 83 ampere uten å knele. Hvor mange Ah batteriet er på er egentlig uinteressant. For eksempel kan gjerne et stort batteri som er gammelt være i dårlig stand til å gi nok strøm, mens et nytt Optimabatteri på 50Ah pøser ut strøm så det holder.

Jeg ville begynt med å måle spenningne på polene mens du kjører vinsjen. Da får du en indikasjon på om batteriet gir nok strøm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...