Jump to content

Overgangsnippel til motorinstrument


ooma

Recommended Posts

Min SABB-Iveco har M12x1.5 gjenger på oljetrykksgiver, vanntempmåler etc. Ikke verdens mest brukte gjenger med andre ord!

Hvor i all verden får jeg tak i overgang fra dette til en mer kurrant dimensjon? (f. eks 1/8" som Wema benytter)

 

Alternativt hva er enkleste måten å tilvirke en overgang på gitt at så godt som ingen fittings har 12x1.5 som standardgjenger.

Oso

Link to post
Share on other sites

Finner bare m14x1.5 hos biltema. Forøvrig det samme som Wema selv leverer. M12 derimot.......

 

Tess i Bergen kunne ikke hjelpe. M12x1.5 var ikke helt standard hos de. Nermeste jeg kommer er hydraulikkoblinger hvor gjengene på klemmuffene er 12x1.5, men derifra til å bli en overgang må jeg nok frem med hardlodding........

 

Jeg ser at VDO leverer giver til oljetrykk med m12x1.5, så overgangen må jo også finnes hos noen leverandører?

Oso

Link to post
Share on other sites

Finner bare m14x1.5 hos biltema.

 

Her er det de har:

 

Monteringssett for oljetrykkmåler

 

 

 

Gjengedimensjon Art. Art nr Pris Antall

Monteringssett for oljetrykkmåler

M12 x 1,5 32-1076 49,90 kr

M14 x 1,5 32-1075 49,90 kr

1/8" x 27 NPTF 32-1078 49,90 kr

1/4" x 18 NPTF 32-1077 49,90 kr

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...