Jump to content

Spørreundersøkelse om KystAtlas/KystKart


Øystein

Recommended Posts

Hei, vi har akkurat nå en spørreundersøkelse på våre nettsider om KystAtlas/KystKart-produktene.

 

Det hadde vært fint om folk som har kjøpt KystAtlas/KystKart kunne ta en titt innom og svare på et par spørsmål.

 

KystAtlas/KystKart Spørreundersøkelse

 

Mvh

Øystein Tvedten

Redigert av Øystein (see edit history)

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

Link to post
Share on other sites

Kan vel ta meg tid til noen spørsmål , kan jo være det hjelper til å lage dem . Bare for å nevne det , så har jeg kystatlaset . Og bruker det mye både pga at det er bra og for at det er veldig lettvint oppe på FB , slipper alle dissa løse arkene . Men studerer du dem litt så finner du feil å mangler på dem også , men om dem er så alvorlige aner jeg ikke . Det har ikke jeg studert nok til å utale meg om , ikke enda da .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært å sett på disse flere ganger, men har ikke kjøpt noen.

 

Hvorfor ikke?

 

Har ikke klart å finne noe skikkelig informasjon om "ajourført dato"

Har heller ikke klart å spore opp informasjon om prosessen rundt framtidige ajourføringer.

 

For meg er et sjøkart litt verdiløst uten god informasjon om ajourføring desverre.

Ellers synes jeg kartene ser veldig flotte ut.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg fikk også pakke i posten. Stikkpasseren gikk rett i søppla, kunne ikke måle seg med den jeg har i messing med stålspisser, men kurslinjalen er grei dersom jeg skulle ødelegge den gamle og tilsvarende jeg har. Kurslinjal brukte jeg mye før jeg fikk meg kartplotter (for 10 år siden) og er et veldig greit og nyttig navigasjonshjelpemiddel. Fikk også mail tilbake med takk for svarene pluss at de ønsket utdypet noen av forslagene/svarene mine, - noe de selvfølgelig også fikk.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vel, nå bruker jeg ikke kart i de målestokkene, og 1Nm finner en jo i kanten på kartene, uansett målestokk. :yesnod:

Nå har jeg ikke kastet passeren som jeg sa, så jeg tar den med i båten så kan en som vil ha den få den. :smiley:

 

Lars H. :sailing:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært å sett på disse flere ganger, men har ikke kjøpt noen.

 

Hvorfor ikke?

 

Har ikke klart å finne noe skikkelig informasjon om "ajourført dato"

Har heller ikke klart å spore opp informasjon om prosessen rundt framtidige ajourføringer.

 

For meg er et sjøkart litt verdiløst uten god informasjon om ajourføring desverre.

Ellers synes jeg kartene ser veldig flotte ut.

:sailing:

 

 

Tiltredes.

Link to post
Share on other sites

Jeg deler vurderingen av svakheten med manglende ajourført dato.

Jeg vil likevel nevne at de plastbelagte kartene fungerer svært bra for de som oppholder seg "utendørs" under seilas og hvor kartene blir våte. Når vannet spruter over båten og "pøser" over kartene, har jeg flere ganger de to siste årene erfart fordelene med at kartene ikke skades grunnet plastbelegget. Jeg har også stor nytte av å kunne bla i kartene i et ringpermsystem. Jeg har sluttet å regne på hvor mye penger jeg hvert år bruker på kart, men ser at det fort blir noen kroner. Eksempelvis bytter jeg annethvert år ut den flotte serien fra Maptech som dekker farvannene Sveriges vestkyst, Danmark og Nord-tyskland, se eksempelvis http://www.nautisk.no/products/schwedische_westkueste_t5 Dette er en pakke som inneholder papirkart og CD. Jeg håper vi får tilsvarende også for Norge.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei,

 

ajourdatoen på de norske KystAtlas og KystKart er 10/04.

 

Fremtidige bøker/kart vi gir ut vil ha ajourdato på bøkene, dette har blitt lagt inn i de av kystkartene vi har trykket opp i nytt opplag.

 

Det var C-MAP GeoTalk som besluttet å ikke ha med denne datoen, men den avgjørelsen ble omgjort etter omorganiseringen til KystAtlas AS.

 

Mvh

Øystein Tvedten

Redigert av Øystein (see edit history)

Øystein Tvedten

Kartoperatør + layout / IT Technician

Kartagena AS

Link to post
Share on other sites

Hei,

i spørreundersøkelsen spørres det bl.a. om interessen for løsarksystem og om pakke tilbud med brikke & papir/plastkart.

 

Når presenteres neste års "kolleksjon" og når vil brukerne få vite hva som blir tilgjengelig & hvor?

 

...jeg er i markedet for både brikke & papirkart før neste års sesong, og det hadde vært ypperlig med et pakketilbud på dette, og ypperlig med muligheten til å bestille en perm med akkurat de kartutsnittene jeg ønsker (eksempelvis Oslo-Gøteborg pluss Vestfold). :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...