Jump to content

Dieselaggregat som ryker mye


bukt

Recommended Posts

Har et dieselaggregat for strøm av typen DEK5000CLE http://www.dek-diesel.com/Huabo/dek5000cl-dek5000cle.htm som starter på første draget eller med en gang med elstart men synes det oser mye dieselrøyk av det , er det noen her som har kjennskap til slike små dieselmotorer ang justering av dieselmengde ol for å få mindre osing?

 

ø.l

Link to post
Share on other sites

Hei

Noe justering på diesel tilførsel vill jeg ikke tro har noe å si.

Selvfølgelig viss motoren har begynt å ryke nå så vil jeg tro at en sjekk på dysen kunne vært en ide.

Du skriver ikke noe om hvor mange timer agregatet har gått.? Helt nytt?

Osing har kanskje med belastningen å gjøre? Kanskje for liten motor i forhold til generator. Alt skal være så billig og minst mulig i størrelse og lite vekt.

Hilsen Smaapala

Redigert av Smaapala (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilken røyk: Hvit, grå, svart eller blå? Bedrer det seg når du har latt aggregatet gå seg varmt?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hvilken røyk: Hvit, grå, svart eller blå? Bedrer det seg når du har latt aggregatet gå seg varmt?

 

 

Er typisk fet dieselblanding, gråsort når jeg gasser på (omtrent som en ujustert dieselbil som startes ), blir mindre når motor er varm men alikevel litt noe det ikke skal da den ikke belastes.

Link to post
Share on other sites

gråsort når jeg gasser på
Da høres det ut som en dysesjekk er på sin plass.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...