Jump to content

mercruiser 1.7L diesel starter ikke :-(


ola_dunk

Recommended Posts

Skiftet olje på motoren: skulle starte den opp, holdt stoppknappen inne en stund slik at oljefilteret ble fult opp med olje før start.

Når jeg så skulle starte måtte jeg tvinne og tvinne før den startet. ( startet alltid på første før..

 

I dag var jeg nede og skulle starte opp motoren, men nei, den er ikke bortpå en gang. Jeg luftet filteret og pumpet opp, men den startet ikke.........

 

Finnes det noe elektrisk som pleier å ryke på denne motoren?

I morgen skal jeg ned å skifte diesel-filtre og prøve å lufte hele systemet..

 

Er vant til VP så denne motoren er helt ny for meg. ( bedre med de gamle dieselmotore som var lett å få i gang )

Link to post
Share on other sites

Ville sjekket om stoppen har hengt seg opp på et vis.

Aner ikke hvordan motoren din er koblet til stoppen, men ofte er det en stoppsolenoid på utsiden av motorens dieselpumpe som drar i stopparmen. Det er gjerne en litt lang fjær som drar den tilbake når du slipper stoppknappen. Da kan du se om den fungerer når du aktiverer stoppen.

Noen har en innvendig variant på dieselpumpen hvor intet annet enn en kablesko med kabel er synlig, her vil du gjerne høre det klikke når du aktiverer stoppen....

Sjekk manualen din for å finne den....

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tok av ledningene til stopp bryteren og prøvde, men nei..

 

 

Om den har hengt seg opp, hvordan løsner man den?? (dunke på den?

 

 

 

Har prøvd med startgass og da starter den, men stopper med en gang..

 

Skal nå skifte filtre og se om den starter. (skal lufte skikkelig først)

Link to post
Share on other sites

Du har nok brent stopp-solenoiden på drivstoff pumpen når du holdt inne stopp knappen og kinnet motoren.

 

Motoren startet og gikk kun på startgassen når du brukte dette (som forøvrig er FYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!! å bruke på en diesel motor :nono: :nono: ) noe som er en indikasjon på at det ikke kommer diesel fra pumpen frem til dysene.

 

Jeg er redd du blir nødt til å bytte stopp-solenoiden.

 

Stopp-solenoiden sitter på dieselpumpen og du finner den ved å følge de 2 ledningene som går inn på pumpen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...