Jump to content

Sabb G, hvilken startermotor passer?


Dalton

Recommended Posts

Den nettbutikken der har jeg ikke sett før.. Er det alt de har på lager? Kunne vært kjekt å få vite hva det kostet med nye pakninger til toppen på min Sabb G motor.

 

Fant dette settet, men trenger vel ikke alle de for å ta av toppen å slipe ventiler og sjekke/skifte stempelringer??

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fant dette settet, men trenger vel ikke alle de for å ta av toppen å slipe ventiler og sjekke/skifte stempelringer??

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så har din motor kun en kobberring som toppakning, og ikke en tradisjonell toppakning. Denne kobberringen kan brukes om igjen hvis den ikke er skadet, etter hva jeg har forstått.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Burde vært byttet rammelager også men dette er vel en krevende jobb?

 

Det kan vel bli rimelig krevende ja... Har nemlig hørt at rammelager til disse motorene ikke er å få tak i lenger, så hvis disse ryker er det "game over". På den annen side holder de svært lenge, så jeg ville ikke ha bekymret meg unødig!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Fikk mail fra Sabb idag. De leverte ikke disse pakningene enkeltvis lenger så jeg måtte kjøpe et komplett sett :

 

811014 inngår i pakn.sett 003385 koster kr 695.- + mva og består av:

 

811014 2 STK PF 20 TOPPVANNP

813026 1 STK PF 20 TOPPHETTE

813034 1 STK PF 20 VEIVHUSLU

813052 1 STK PF 20 REGULATOR

814006 1 STK PF 20 PAKNING V

814007 1 STK PF 20 BLINDFLEN

814015 1 STK PF 20 VANNVENTI

831033 1 STK I8 20 KOBBERPAK

814035 1 STK I5 20 EKSOSFLEN

814036 1 STK PF 20 EKSOSFLEN

831009 1 STK I5 20 TOPPAKNIN

831018 2 STK I5 20 BANJONIPP

831025 2 STK I5 20 BANJONIPP

831035 2 STK I5 20 BANJONIPP

 

Nå ble jeg litt i tvil igjenn :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...