Jump to content

Sabb G, hvilken startermotor passer?

Dalton

Recommended Posts

Hva slags startmotorer passer til en 8-10hk Sabb type G ? Originalt fra Sabb blir i dyreste laget, men det må da finnes en bilstarter som passer.

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Har hørt en gang at starteren til de gamle VW boblene med 1200 motor (34 hk) skal passe, men jeg er langt fra sikker. Problemet er visstnok at starteren går motsatt vei av det som er vanlig...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Den nettbutikken der har jeg ikke sett før.. Er det alt de har på lager? Kunne vært kjekt å få vite hva det kostet med nye pakninger til toppen på min Sabb G motor.

Fant dette settet, men trenger vel ikke alle de for å ta av toppen å slipe ventiler og sjekke/skifte stempelringer??

Edited by Sleipner93 (see edit history)
Fant dette settet, men trenger vel ikke alle de for å ta av toppen å slipe ventiler og sjekke/skifte stempelringer??

Hvis jeg ikke tar helt feil så har din motor kun en kobberring som toppakning, og ikke en tradisjonell toppakning. Denne kobberringen kan brukes om igjen hvis den ikke er skadet, etter hva jeg har forstått.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Burde vært byttet rammelager også men dette er vel en krevende jobb?

Det kan vel bli rimelig krevende ja... Har nemlig hørt at rammelager til disse motorene ikke er å få tak i lenger, så hvis disse ryker er det "game over". På den annen side holder de svært lenge, så jeg ville ikke ha bekymret meg unødig!

Vel... Han jeg skal jobbe med i Arbeidsuken som har lang motorerfaring mente at rammelager knurret å spurte om motoren hadde vært under vann noe den har. Men det blir nok ikke jeg som gjør det, det får neste eier i tilfelle ta seg av :wink:

Fikk mail fra Sabb idag. De leverte ikke disse pakningene enkeltvis lenger så jeg måtte kjøpe et komplett sett :

811014 inngår i pakn.sett 003385 koster kr 695.- + mva og består av:

811014 2 STK PF 20 TOPPVANNP

813026 1 STK PF 20 TOPPHETTE

813034 1 STK PF 20 VEIVHUSLU

813052 1 STK PF 20 REGULATOR

814006 1 STK PF 20 PAKNING V

814007 1 STK PF 20 BLINDFLEN

814015 1 STK PF 20 VANNVENTI

831033 1 STK I8 20 KOBBERPAK

814035 1 STK I5 20 EKSOSFLEN

814036 1 STK PF 20 EKSOSFLEN

831009 1 STK I5 20 TOPPAKNIN