Dalton Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Hva slags startmotorer passer til en 8-10hk Sabb type G ? Originalt fra Sabb blir i dyreste laget, men det må da finnes en bilstarter som passer. Quote I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
index Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Har hørt en gang at starteren til de gamle VW boblene med 1200 motor (34 hk) skal passe, men jeg er langt fra sikker. Problemet er visstnok at starteren går motsatt vei av det som er vanlig... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Trond C Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 Fra Maritim, kr. 2490,- Startmotor Maritim Eller 3187,- fra Sabbens nettbutikk Sabb nettbutikk Synes ikke prisene var så gale, betraktet som båtkroner , selv om bilstartere fra "piratprodusenter" kan være mye billigere Quote Link to post
Sleipner93 Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 (edited) Den nettbutikken der har jeg ikke sett før.. Er det alt de har på lager? Kunne vært kjekt å få vite hva det kostet med nye pakninger til toppen på min Sabb G motor. Fant dette settet, men trenger vel ikke alle de for å ta av toppen å slipe ventiler og sjekke/skifte stempelringer?? Edited September 20, 2007 by Sleipner93 (see edit history) Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 (edited) Fra Maritim, kr. 2490,- Startmotor Maritim Eller 3187,- fra Sabbens nettbutikk Sabb nettbutikk Synes ikke prisene var så gale, betraktet som båtkroner , selv om bilstartere fra "piratprodusenter" kan være mye billigere Edited September 20, 2007 by M/S Bastard (see edit history) Quote Link to post
slettet Posted September 20, 2007 Share Posted September 20, 2007 kjøpte den fra maritim til min G10 for noen år siden. fungerte meget bra. tror den er på 1.8 kW og ingen smågutt og kan ikke erstattes av hvasomhelst tror jeg. Quote Link to post
index Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Fant dette settet, men trenger vel ikke alle de for å ta av toppen å slipe ventiler og sjekke/skifte stempelringer?? Hvis jeg ikke tar helt feil så har din motor kun en kobberring som toppakning, og ikke en tradisjonell toppakning. Denne kobberringen kan brukes om igjen hvis den ikke er skadet, etter hva jeg har forstått. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SF Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 (edited) Dersom du har en kobber pakning og skal gjenbruke denne må den glødes og hurtigkjøles for at kobberen skal bli myk og fin. Men om det er kopperring på toppen på SABB'en, det har jeg ikke peiling på Edited September 21, 2007 by SF (see edit history) Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
M/S Bastard Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Kobber og vannpakning ligger vel der Quote Link to post
Sleipner93 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Så tenkisk sett trenger jeg bare vannpakning visst kobberpakningen er i god stand? Quote Link to post
index Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Og hvis vannpakningen er i gummi trenger du kanskje ikke den heller... Men dette må du nesten sjekke med forhandler da... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Så da er det mulig at det ikke blir så dyrt å få slipt ventilene allikevel da? Burde vært byttet rammelager også men dette er vel en krevende jobb? Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Når du først har det oppe så kost på de pakningene, er vel ikke mere enn ett par hundrelapper. Quote Link to post
Sleipner93 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Blir det ikke over 1000lappen?? Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 ikke for 2 pakninger vel, er vel bare en sylinder du har Quote Link to post
Sleipner93 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Trodde det ble ganske dyrt jeg. For sende en mail til Sabb i bergen å høre med de Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 (edited) Pakningsett til Sabb ser ut til og ligge på rundt 1300, men du skal jo bare ha 2. Du får sende en mail Skal ut og male nå Edited September 21, 2007 by M/S Bastard (see edit history) Quote Link to post
index Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Burde vært byttet rammelager også men dette er vel en krevende jobb? Det kan vel bli rimelig krevende ja... Har nemlig hørt at rammelager til disse motorene ikke er å få tak i lenger, så hvis disse ryker er det "game over". På den annen side holder de svært lenge, så jeg ville ikke ha bekymret meg unødig! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Vel... Han jeg skal jobbe med i Arbeidsuken som har lang motorerfaring mente at rammelager knurret å spurte om motoren hadde vært under vann noe den har. Men det blir nok ikke jeg som gjør det, det får neste eier i tilfelle ta seg av Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Stakkars Sinten Quote Link to post
Sleipner93 Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Stakkars Sinten :lol: :lol: Den kan sikkert holde en god stund før det må byttes vel? Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 21, 2007 Share Posted September 21, 2007 Mnja, vil tro det er billigere og kjøpe en brukt Sabb fremfor nytt lager. Sabben dauer ikke før du sleper den bak låven og skyter den Quote Link to post
Sleipner93 Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Fikk mail fra Sabb idag. De leverte ikke disse pakningene enkeltvis lenger så jeg måtte kjøpe et komplett sett : 811014 inngår i pakn.sett 003385 koster kr 695.- + mva og består av: 811014 2 STK PF 20 TOPPVANNP 813026 1 STK PF 20 TOPPHETTE 813034 1 STK PF 20 VEIVHUSLU 813052 1 STK PF 20 REGULATOR 814006 1 STK PF 20 PAKNING V 814007 1 STK PF 20 BLINDFLEN 814015 1 STK PF 20 VANNVENTI 831033 1 STK I8 20 KOBBERPAK 814035 1 STK I5 20 EKSOSFLEN 814036 1 STK PF 20 EKSOSFLEN 831009 1 STK I5 20 TOPPAKNIN 831018 2 STK I5 20 BANJONIPP 831025 2 STK I5 20 BANJONIPP 831035 2 STK I5 20 BANJONIPP Nå ble jeg litt i tvil igjenn Quote Link to post
M/S Bastard Posted September 24, 2007 Share Posted September 24, 2007 Da kan du jo like gjerne kjøpe hele settet Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.