espenal Startet 20.September.2007 Del på Facebook Startet 20.September.2007 Hei, har en gammel 2 sylindret 60 hk johnson påhenger 1985 modell for å være nøyaktig. Ved flere anledninger har jeg koblet på bensinslangen og startet den, starter med en gang, men hvis jeg stopper den igjen (har ingen ting å si om den har gått i 10 min eller 1 time) og ikke kobler fra bensinslangen er det veldig vanskelig å få fyr på den igjen, selv om det bare går 1 minutt før jeg prøver igjen. Har det virkelig så mye å si at bensinslangen ikke kobles fra? Eller er det noe riv ruskende galt her? Pleier andre utenbords eiere å fjerne slangen når de skal en snartur på land for å kjøpe en is? Har ikke prøvd å la slangen stå koblet i over lengre tid av redsel for at det skal bli umulig å starte den igjen. Håper på oppklaring fra noen kloke hoder :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Regner med att du har prøvd og pumpet i blæra i steden for og ta av slangen?MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
espenal Svart 20.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2007 (redigert) Jeg har pumpet som en helt, men til ingen nytte, når jeg har holdt på en stund har motoren vært så rå når den endelig har fyrt at jeg røyklegger hele havna :) edit: så den får bensin :) Redigert 20.September.2007 av espenal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hasla 26 Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Tror nok du skal se på innløpet der bensin går inn til motor,virker som det kan være ett eller annet som sperrer.Når du setter i slangen etter den har vært ute så starter denne,må være en liten bagatell.Se om det sitter ett eller annet filter på motor eller rengjøre dyse osv så ordner det seg nok.For når du setter i slangen så er det mulig att den dytter dritten oppi ett hjørne hvis du forstår og når den stopper kommer det til bake igjen.mulig løsning? MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post Share on other sites More sharing options...
espenal Svart 20.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2007 Ja, det kan jo høres fornuftig ut. Er det mulig at all bensinen renner tilbake i tanken? eventuelt at forgasseren blir oversvømt? Evt en kombinasjon når den har stått litt med slangen koblet på tar det lang tid med pumping for å få "pløsa" hard igjen? Men samtidig er den rå når den endelig starter. Synes symptomene taler mot hverandre....merkelig Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 20.September.2007 Del på Facebook Svart 20.September.2007 Ville revet i ny bensinslange,kan høres ut til at ventilene i blæra begynner å bli slitt. Ville også sjekket flottørventilene i forgasserne, dersom disse går tregt så kan man få slike motstridende symptomer Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.