Jump to content

Johnson 60 1985 vrien start uten fjerning av bensinslangen


espenal

Recommended Posts

Hei,

 

har en gammel 2 sylindret 60 hk johnson påhenger 1985 modell for å være nøyaktig.

Ved flere anledninger har jeg koblet på bensinslangen og startet den, starter med en gang,

men hvis jeg stopper den igjen (har ingen ting å si om den har gått i 10 min eller 1 time) og

ikke kobler fra bensinslangen er det veldig vanskelig å få fyr på den igjen, selv om det bare går 1

minutt før jeg prøver igjen.

 

Har det virkelig så mye å si at bensinslangen ikke kobles fra? Eller er det noe riv ruskende

galt her?

 

Pleier andre utenbords eiere å fjerne slangen når de skal en snartur på land for å kjøpe en is?

 

Har ikke prøvd å la slangen stå koblet i over lengre tid av redsel for at det skal bli umulig å

starte den igjen.

 

Håper på oppklaring fra noen kloke hoder :)

Link to post
Share on other sites

Tror nok du skal se på innløpet der bensin går inn til motor,virker som det kan være ett eller annet som sperrer.Når du setter i slangen etter den har vært ute så starter denne,må være en liten bagatell.Se om det sitter ett eller annet filter på motor eller rengjøre dyse osv så ordner det seg nok.For når du setter i slangen så er det mulig att den dytter dritten oppi ett hjørne hvis du forstår og når den stopper kommer det til bake igjen.mulig løsning? :crazy: MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Ja, det kan jo høres fornuftig ut.

Er det mulig at all bensinen renner tilbake i tanken? eventuelt at forgasseren blir oversvømt? Evt en kombinasjon

når den har stått litt med slangen koblet på tar det lang tid med pumping for å få "pløsa" hard igjen? Men samtidig

er den rå når den endelig starter. Synes symptomene taler mot hverandre....merkelig

Link to post
Share on other sites

Ville revet i ny bensinslange,kan høres ut til at ventilene i blæra begynner å bli slitt. Ville også sjekket flottørventilene i forgasserne, dersom disse går tregt så kan man få slike motstridende symptomer

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...