Jump to content

VP KAMD 43 P akselial slark


vanntrivsel

Recommended Posts

Er det noen som sitter på målene for akselial slark på veivakselen. Jeg måler en bevegelse/slark på 0,2-0,3 mm i lengderetning på kald motor. Jeg vil tro den blir noe mindre ved varm motor, idet veiakslen vil strekker seg pga varme. Forøvrig skal det være noe slark på større dieseler ( trøstelager) Hva er max toleranse?

Link to post
Share on other sites

Når du skriver at du måler en "slark" på 0,2 til 0,3 så vet jeg med dette at du ikke bruker riktig måleverktøy. Det du snakker om er klaringen på trustlageret og det må måles med måleur som står på en magnetfot. Da leser du av nøyaktig klaring i 1/100mm og ikke i 0,2 til 0,3 mm. Dette målet vil ikke endre seg mye med varm eller kald maskin, vi snakker om noen få hundredeler.

Ved varm maskin vil klaringen være større enn ved kald maskin, men ikke mye. Rammelagerbukken hvor trustlageret er montert vil nemlig utvide seg litt den og. Alle motorer har trustlager....

Link to post
Share on other sites

Når du skriver at du måler en "slark" på 0,2 til 0,3 så vet jeg med dette at du ikke bruker riktig måleverktøy. Det du snakker om er klaringen på trustlageret og det må måles med måleur som står på en magnetfot. Da leser du av nøyaktig klaring i 1/100mm og ikke i 0,2 til 0,3 mm.

 

Takk for tips vedr klaring... Au jeg som trodde det var ok å bruke meterstokken..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...