Jump to content

Bergen: Båtmessen Båter til sjøs


Frøken Fryd

Recommended Posts

baater.jpg

 

Ja da er det 20 minutter til årets båtmesse åpner, jeg regner med at det er flere medlemmer som skal innom å sikle på båter og utstyr. Mer om messen finner du her.

 

Åpningstider:

fredag 21. september 1400 - 1900

lørdag 22. september 1000 - 1800

søndag 23. september 1100 - 1800

 

Billettpriser:

Voksen kr. 100,-

Barn kr. 50,-

Barn under 12 år Gratis i følge med voksne.

 

Jeg tenker jeg tar turen inn lørdag og jeg ser ikke helt bort i fra at det blir noen pils nede i byen etterpå, der heftige diskusjoner rundt brosjyrer, volvo penta sko, pinnebåter, toalettrull-/koppeholdere og dieselvarmere går for seg. Så er det andre som har tenkt seg på messen?

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Korleis er det med båtUTSTYR på denne messa i år?

Ut fra programmet så kan det se slik ut:

  • Belamarin AS www.belamarin.no Maritim elektronikk
  • Bergen Båtsenter As www.pellepetterson Seil/Fritidsklær
  • Båtliv / Seilas www.batliv.com Båtblader
  • Diesel og Elektro Service post@dieselelektroservice.no Wetus varmeapparater Eberspächer varmeapparater
  • Fly by Night www.flybynight.no flytebrygger
  • Hovdan Seil AS www.ukhalsey.com Seilmaker
  • Høcom Norge www.hocom.no Maritim Elektronikk / bilder
  • If SKadeforsikring www.if.no Forsikring
  • Norsk Fletteri as www.norsk-fletteri.no Tau, fiskeredskap, utstyr

Selv er jeg mest spent på å se Delta båtene, de er jo råtøff da!

Link to post
Share on other sites

Viksund 50 er vel samme båten som Gulf Craft Majesty 50 som er bygget i Emiratene...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Viksund er ikke presentert på messen i Bergen. De holder egen messe i Strusshamn.

 

Les mere her

Redigert av 880 (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Ja nå regner jeg med at det har vært noen og kikket?

Var det verdt inngangspengene?

Noe nytt som fenget?

Jeg har vært der og og det var jo (som alltid) noe flott, men også noe mindre bra.

Nye GB med v-bunn, zeus-gear og marsjfart på 20 knop er jo helt super, og det var også Clipper'en (halv fart til halve prisen...)

Rodman har kvalitet hele veien, og det synes.

For noen av båtene til andre produsenter er vel desverre finishen ikke allverden, endel ting ser ut som om det er laget i garasjen hjemme... :lol:

Akkurat dette har vel vært kommentert etter besøk på andre messer tidligere, hastverksarbeid på båter til flere millioner er ikke akkurat salgsfremmende.

 

Og for å nevne noe helt annet: Delta-båtene (forhandles forøvrig av Solgangsbris her på forumet) fra søta bror og RIB'en på standen til Hydrolift, sinnsyke alle sammen :eek:

 

Når det gjaldt utstyr så var det ikke allverden, faktisk ikke noe særlig i det hele tatt :nonod:

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Så hvis jeg kun er på jakt etter å se på utstyr, kan jeg med god samvittighet spare meg den turen?

Hvis du skal ha utstyr fra noen andre enne belamarin, og det ikke er pinnebåtgreier så ville jeg spart pengene og turen og vente til vårens messe...eller gå på feks maritim (som hadde frydenbø's folk til å promotere/dele ut brosjyrer) og bedt om gode "messepriser" :lol:

 

Men det var jo mange fine båter der da...og det er jo alltid gøy å drømme litt.

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Var en snartur innom i går. Besøkte disse seilbåtene:

 

Mahe 36: Seilkatamaran. Veldig hyggelig bekjentskap. Ganske pen. Mye plass. Middels finish. Kunne godt tenkt meg å prøveseilt en slik.

Oceanis 43: Grei turbåt. Hyggelig design. Middels+ finish. Mange greie løsninginger. Små vinsjer oppe. Litt trange akterlugarer, egentlig. Fint med store vinduer.

Bavaria 31: Kjedelig. Lite nytt. Men kul badeplattform. Grei finish. Som vanlig litt stram "nybåtlukt" innvendig.

Sun Odyssey 49 lDs. (liksom-dekksalong): Lekker båt. God finish. Flott interiør. Mye stueplass. God cockpit. Ekte hytte på sjøen. Messens lekreste pinnebåt?

Sun Odyssey 39i: Fin cockpit. Tradisjonell løsning nede. Middels+ finish. Kurant båt. Flott bad. Ingenting nyskapende/spesielt med denne.

 

 

Som pinnebåtfanatiker burde jeg heller ventet og gått på seilbåtmessen på sotra/ran 20-21 oktober. http://www.ranseil.com/news/2007.09.19/

 

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Tok turen på egen kjøl i etter middag, rotet litt rundt og så på båtene fra sjøsiden. Valgte å ikke gå i land da det ikke var serligt med utstillere i hallen.

 

Eneste som kunne vert av intresse var standen til Belamarin/Raymarine, men syntes at 100,- spenn er unødvendigt for en så liten messe med så lite utvalg.. Kjøpte meg heller en six pack for pengene... :cheers: :cheers:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

For noen av båtene til andre produsenter er vel desverre finishen ikke allverden, endel ting ser ut som om det er laget i garasjen hjemme... :lol:

Akkurat dette har vel vært kommentert etter besøk på andre messer tidligere, hastverksarbeid på båter til flere millioner er ikke akkurat salgsfremmende.

Og for å nevne noe helt annet: Delta-båtene (forhandles forøvrig av Solgangsbris her på forumet) fra søta bror og RIB'en på standen til Hydrolift, sinnsyke alle sammen :eek:

Finnishen var ikke like bra alle steder nei, dårligest ut kom denne seilbåt katamaranen uten at jeg har greie på seilbåter da, en må vel ha fri tilgang til bommen her og derfor dette "bimini" taket over cockpiten. Men utrolig god oversikt fremover til prisen om en liker å handle på ikea...

Grand Banks er suveren som alltid og noen "attpåklattter" er garantert under vurdering hos mange. Delta båtene var jeg nysgerrig på, minner om en krysning av Hydrolift og Askeladeen Commuter, nydelig rask båt som koster alt fro mye... 100 tusen per fot...

Link to post
Share on other sites

Grand Banks bygges enten i Malaysia eller Singapore, det er der American Marine har sine produsksjonslokaler... så at kvaliteten er i ivaretatt tviler jeg ikke et sekund på.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er megt mulig det er indere og det borger for god kvalitet.... Det er de beste arbeiderne jeg kjenner til i denne regionen... vi hadde 23 nasjoner på fabirkken jeg jobbet ved og indere var definitivt de beste..

 

Grand Banks har forøvrig fabrikker både i Singapore og Malaysia, så hvor du skal Frøken Fryd... tja begge steder vil jeg tro. Du kan vel seile hjem en 42 foter til meg da når du først er innom..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Bare å gi meg mastercardet ditt så skal jeg fortøye en Grand Banks på kaien din når du begynner sesongen. Du er jo ny her på vestlandet så du har vel ikke oppdaget at vi ikke har sesong med båtliv her (vi har båt hele året ;-)

Så hvis jeg da seiler litt her og der og fyller diesel på kortet ditt så kan vi si... tja... 17. mai? Passer det? :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...