Jump to content

Film fra Stordfest. D/S Stord I


Bømlafjord

Recommended Posts

Dette er min første film og som helt sikkert kunne vert bedre.

Her er det mykje og lære, sikkert flere her på forumet som har god greie på redigering av film så her er det berre å komme med tips.

Eg starta med filmen på DVD plate og som en vob fil, konverterte så Vob filen over til mpeg1 fil med Magic DVD Ripper

Åpnet så mpeg filen i Windows Movie Maker for redigering, lagret til slutt filmen i Wmv.

 

http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=9883

Redigert av Nimbus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For en vestlending som er vokst opp med fjordabåtane er det et vakkert skue og se gamle Stord. De gjør et fantastisk stykke arbeid entusiastene i Veteranskipslaget Fjordabåten. Selv begynnte jeg min karriere som 13 åring på M/S Granvin for mange år siden. Beundringsverdig at disse gamle sliterne holdes vedlike og ikke minst enda gir sin nytte til glede for mange.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott film !

Og fantastisk at DS Stord er oppe og går igjen.

 

Jeg husker vi hadde sommerfest på jobben, i kantinen på toppen av en bygning like ved broen i strømmen (utløpet fra Store Lungegårdsvann) i 1987, da Stord bakket ut fra Marineholmen for å dampe ut Puddefjorden. Et flott skue i kveldssolen, husker spesielt godt blandingen av hvit damp og svart røyt fra skorsteinen. Den skulle sørover. Morgenen etter så jeg bilder av det utbrente vraket, trist.

Det må ligge et utrolig pågangmot bak å sette i gang igjen etter all jobbingen med den frem til brannen, og mye arbeid på ny for å få den frem til i dag. Kjempejobb.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...