Jump to content

Ekkolodd ifra krigarane. Lowrance 136 DF

First 31.7

Recommended Posts

Hei!

Har vurdert å kjøpe ekkolodd ifra USA. Har sett på et Lowrance x136 DF. Er det noen som har erfaring med dette loddet/bestilling ifra USA generelt? Har vært inne på nettbutikken til Consumers Marine, virker seriøst ut-erfaringer?

Hvordan virker toll og frakt inn?

Vanligvis en god del å spare på dette i kroner og øre. Men ... I flere tråder her har vært nevnt at du kan få problem ved garantireparasjoner, bl.a. Belanor har frynsete rykte her, så du må kanskje sende instrumentet ut av landet ved behov for reparasjon.

Et annet punkt, hvis norske menyer og internasjonale enheter (altså meter i stedet for fot, osv.) er viktig for deg, så sjekk om US-modellen har mulighet for å endre. Garmins plottere og ekkolodd har dette, men ikke f.eks. Humminbird, der er US-modellene uten internasjonale enheter, de selger ikke såkalt internasjonale modeller derfra. Dette var bl.a. grunnen til at jeg kjøpte min Humminbird komb. plotter / ekkolodd hos Malfix.

X-136DF er et meget bra ekkolodd. Har hatt X-126DF som er samme lodd bortsett fra at 126 mangler NMEA-2000. Kan så absolutt anbefales.

Lowrance nekter normalt forhandlerene sine å sende varene ut av USA. Løsninger er å bruke jetcarrier.no, da løses dette problemet og dette er dessuten den rimeligste forsendelsesmåten.

Lowrance selger samme modeller over hele verden så det er ikke noe problem med spesielle USA modeller. Har ikke norsk språk, men mener å huske at modellen har dansk og svensk.

Av butikker kan jeg anbefale Boatersland og Star Marine Depot.

Jeg har handlet litt fra statene. Butikken jeg brukte er denne: http://www.wmjmarine.com. De sender til Norge om du ønsker det men litt dyr transport. Dersom du vil ha billigere transport kan du bruke Jet Carrier.

Dersom du registrerer deg hos JetCarrier får du en adresse i USA og kan bestille fra en hvilken som helst nett butikk i USA med leveranse til JetCarrier. JetCarrier sørger for videre transport til Norge samt fortolling. Det påløper kun 25% moms på varer pluss frakt.

http://www.jetcarrier.com/

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI