Jump to content

Flatskjerm til PC i båt.

casper

Recommended Posts

Hei.

Planlegger å bruke Winchart Pro Pluss sammen med ekstern GPS og PC som navigasjons-hjelpemiddel. Har gode erfaringer med dette fra før bortsett fra problemer med en svært lyssvak skjerm på den bærbare PC'en.

Denne gangen vil jeg prøve en ekstra skjerm som monteres/innfelles i konsollet ved styreposisjonen. Noen på bruket som har erfaringer med denne løsningen?

Tenker meg en 15" skjerm med gode egenskaper som rask responstid, høy oppløsning og, ikke minst, høy lysstyrke og god kontrast. Båten er av lukket type så det skulle vel være unødvendig med sprut/vann-tett skjerm.

Noen som har erfaringer/tips?

På forhånd takk.

Vennlig hilsen Casper

Hei Casper,

Det er et populært tema du er innom...

Derfor har det også vært grundig debattert tidligere, faktisk i flere omganger  -  og du finner sikkert frem ved å benytte den utmerkede kategorisering som finnes her på baatplassen.

Forøvrig har jeg selv en 15" skjerm i styrehuset på Poseidon  -  i kombinasjon med en gammel laptop med dårlig skjerm  -  dette funker aldeles 100%.

Anbefales!

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Tenker meg en 15" skjerm med gode egenskaper som rask responstid, høy oppløsning og, ikke minst, høy lysstyrke og god kontrast. Båten er av lukket type så det skulle vel være unødvendig med sprut/vann-tett skjerm.

"Alle" 15" skjermer har oppløsning på 1024*768 og alle har rask nok respons om det er kart du skal bruke den til. Om du har en lukket båt så har du kanskje også mulighet til å lage en fin solskjerm og dette er kanskje bedre enn å kjøpe en ørlite mer lyssterk skjerm (ikke alltid lett å se forskjell på de rimelige og dyre om de ikke står ved siden av hverandre) Forskjellen er ikke som den var på pcer for noen år siden hvor bærbare pcer ble levert med elendige skjermer utifra dagens målestokk.

Om du alikevel vil ha en bedre skjerm så har alle de store leverandørene spec. på hjemmesidene sine.

www.philips.no

www.hp.no

www.viewsonic.no

www.acer.no

www.fujitsu.no

www.sony.no

www.samsung.no

www.lg.no

www.eizo.com

osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...