Jump to content

Bell 31 havseiler

Remi

Recommended Posts

Har kjøpt meg et skrog som jeg fikk vite var en Bell 31 noe jeg senere på veien hjem fikk bekreftet var en Bell 31 havseiler. Som muligens var bygget i Risør på 70, 80 tallet først i tre og senere i plast den skal vistnok også ha en storebror på 36 fot.

Utgaven jeg har er ett plast skrog uten mast og motor men motorfeste sitter der (seildrev)og innredningen er ikke der da det bærer preg av at den har vært under vann med hekken.

Det jeg er på jakt etter er tegninger,bilder, mål,utvendig, invendig,mastlengde,bomlengde osv osv

er det noen som har noe slikt liggende og eller tips om dette, alt av opplysninger historik fra denne båt type tas i mot med STOR takk.

MVH

Remi :fishing:

Edited by Remi (see edit history)

Bell 31 sier meg ingenting..

Jeg vet Sigurd Herbern tegnet båter som het Belle 25 og 31 og som jeg tror ble bygget på Herbern.

Det var også en serie seilbåter som het Bella og som jeg tror Norcem bygget eller i alle fall solgte.

Jeg husker ikke mer om noen av båtene, men det kan jo være et tips å prøve disse navnene om Bell 31 ikke bringer deg videre..

Takk for gode tips, fant ut litt mer angående belle 25 som har den samme formen som 31 og kjølen som er litt spesiel stemmer der. Fant også ut att det er en her på baatplassen som har en belle 31.Han har jeg mailet og venter på svar fra, så takk takk skal dere ha. :rolleyes:

Edited by Remi (see edit history)