Jump to content

Bell 31 havseiler

Remi

Recommended Posts

Har kjøpt meg et skrog som jeg fikk vite var en Bell 31 noe jeg senere på veien hjem fikk bekreftet var en Bell 31 havseiler. Som muligens var bygget i Risør på 70, 80 tallet først i tre og senere i plast den skal vistnok også ha en storebror på 36 fot.

Utgaven jeg har er ett plast skrog uten mast og motor men motorfeste sitter der (seildrev)og innredningen er ikke der da det bærer preg av at den har vært under vann med hekken.

Det jeg er på jakt etter er tegninger,bilder, mål,utvendig, invendig,mastlengde,bomlengde osv osv

er det noen som har noe slikt liggende og eller tips om dette, alt av opplysninger historik fra denne båt type tas i mot med STOR takk.

MVH

Remi :fishing:

Redigert av Remi (see edit history)

Bell 31 sier meg ingenting..

Jeg vet Sigurd Herbern tegnet båter som het Belle 25 og 31 og som jeg tror ble bygget på Herbern.

Det var også en serie seilbåter som het Bella og som jeg tror Norcem bygget eller i alle fall solgte.

Jeg husker ikke mer om noen av båtene, men det kan jo være et tips å prøve disse navnene om Bell 31 ikke bringer deg videre..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...