Jump to content

fogelsta båthenger


Solo

Recommended Posts

Er ute å for kjøpe meg en brukt daycrusier og har kommet over en som passer meg .Denne leveres komplett med en fogelstad henger som klarer båtens vekt ca1700-1800 kg.Jeg kjenner ikke denne hengeren og lurer på kvalitet og om noen kjenner veiledende pris på denne ny. Hengeren heter fogelstad 2508B og er 1-2 år gammel. Solo

Redigert av Solo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ingenting er perfekt, heller ikke Fogelsta båthengere! Veldig bra og solid henger og flott med luftfyllte gummihjul, men kun når de er, ja nettop, luftfyllte. Trenger regelmessig å bli pumpet opp og gummien blir spist opp av sol så må byttes etterhvert. Opplevde ofte at når våren kom så var et eller flere av hjulene på felgen.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Fogelsta har ikke luftfylte hjul lenger. Både Brenderup og Fogelstad eies av Thule og hengerene har samme ramme, men typisk litt forskjellig løsninger for ruller og annet utstyr. Fogelstad bruker nå de blå Brenderup rullene.

 

Har selv Brenderup 8224TB som har samme ramme som Fogelstad 2508. Veldig stabil henger, Fogelstad varianten har selvjusterbar vugge. 2508 er hengeren som foretningen jeg kjøpte båten fra bruker til eget bruk, de anbefalte først denne for meg også, men siden båten min har stegkjøl endte de opp med å anbefale meg Brenderup versjonen i stedet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...