Jump to content

Kartplotter fra USA

kirkes

Recommended Posts

:smiley: Hei.

Har kommet over en kartplotter, Garmin 182C, fra USA til en pris av $885,-

Er det noen som har erfaring med å handle fra USA? Da tenker jeg på eventuelt norsk meny, hvor mye vil det koste å få den hjem? Dersom en har kjente der borte, er den en mulighet å handle slik at de sender den hjem? Jeg regner med at det ikker noen problemer å bruke kart som blir kjøpt i Norge.

Er det hjelp å få?

Hilsen

Kirkes

Heisann

Var igjennom en slik runde selv for ca. 1 år siden, og fant frem noen kalkulasjoner fra den gangen. Vet ikke om det er med ekstern eller intern antenne du har fått pris på eller om frakt er inkludert, men se på følgende regnestykke:

885 USD + 100 USD i frakt= 6.624 NOK + mva = ca. 8.200 NOK

Malfix selger denne over disk i Maridalsveien i Oslo for denne prisen med ekstern antenne, noe jeg vil anbefale deg. Se under leverandørtilbud her på Båtplassen. Selv valgte jeg C-Map plotter den gangen, og var heldig og fikk tak i en brukt. Ellers ville jeg valgt 182C som er et glimrende alternativ. Gjør et søk her og se hva du kan finne om denne plotteren. Lykke til.

Hilsen Ludde

Normalt er alle priser i USA ex mva. Momsen varierer fra stat til stat og er fra 0 til 14%. Sjekk også dette.

Om prisdifferansen er liten - kjøp i Norge. Du har bedre rettigheter ihht kjøpsloven i Norge enn om du kjøper fra USA om det blir noe feil med plotteren om et par år (5 års reklamasjonsrett på alle ting som er ment å vare mer enn 2 år)

Hei har kjøpt ny plotter(kom faktisk i posten i dag :lol:)endte opp med en Garmin182c jeg og lest og hørt mange godord om den..Kjøpte min på en nettbutikk,fikk en meget hyggelig pris(ringte)..ser en på regnstykket til Ludde,overkant av 8000!billigere her i landet da..Så sitter jeg her da,leser bruksanvisning..kommet til avsnittet..HVORDAN SLÅ PÅ GARMINEN :smiley:..ja mye å lære..mvh...Jan

Her hvor jeg bor koster en 188C, 7300 kroner med dagens dollarkurs.. Det er jo ikke så galt det heller... Her er ikke moms eller anndre sugerør i lommeboka mi.... Det er kun 5% tax på import.. som ikke blir refundert ved utførsel....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

:smiley: Jeg har handlet 3 kartplottere de siste årene når jeg har vært på besøk i USA. Det har aldri vært noen tekniske problemer men jeg har da kun kjøpt kurante og skikkelige merker som Garmin og Raymarine.

Kan anbefales, særlig om man kan få disse med seg i bagasjen.

Sitat

Jeg har handlet flere ting far USA og har aldrig hatt problemer, siste kjøp vare en Interphase Sea Scout, fra bestiling til levering gikk det 5 dager.   www.brokenlegdave.com

:flag:Hei Geir V.

Dette virket interessant. Hvor mye måtte du betale i porto? Hva med moms?

Hilsen

Kirkes

• 9 måneder senere...

:flag: Norsk meny??

Hei igjen.

Håper dere er tålmodige. Har fått mange  oppklarende svar om kartplotter og noen  :confused:

Men  :crazy: jeg glemte å spørre om en ting (kan hende det blir fler)

Dersom jeg kjøper kartplotteren fra USA, er det norsk meny på den!

Håper på raskt svar.

Hilsen igjen

Kirkes

:smash:

Hei.

Jeg var innstilt på Interphase 169 Cs, men  det kom et innlegg om at jeg ikke burde kjøpe den pga. 16:9 formatet. Vi kjører mest syd, nord og da ser en visst mindre foran båten. Jeg tar den.

Går da kanskje for Raymarine 435.

Og siden den har norsk meny er det ganske sikkert.

Men det går noen dager gør jeg bestemmer meg.

Bruker Jetcarrier.

Hilsen

Kirkes

Hei.

Hva med denne da fra Interphase?

Bilde

V6 og V6i

Vertikal 5.7” skjerm

Kan leses i direkte sollys

Vanntett front

Ny rask prosessor

Hurtigbrakett (kan også innfelles)

Leveres med intern eller ekstern antenne

Ekkolodd ved tilkobling av Fishfinder black-box

Alle tenkelige funksjoner

Og videre sier de:

Interphase nye Chartmaster serie V6 og V6i definerer neste generasjon av raske kartplottere som er enkle i bruk og med skjerm som kan leses i direkte sollys. Senterforskyvning funksjonen låser båten i billedkant, slik at du alltid har mest mulig sikt forover, enten du kjører nord, sør eller vest opp.

Se priser her

Leveres av: http://www.navtech.no

Mer hos Interphase: http://www.interphase-tech.com/ChartMasterV6.htm

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

• 1 måned senere...
  Lars H. skrev:

Hei.

Hva med denne da fra Interphase?

V6 og V6i

Vertikal 5.7” skjerm

Kan leses i direkte sollys

Vanntett front

Ny rask prosessor

Hurtigbrakett (kan også innfelles)

Leveres med intern eller ekstern antenne

Ekkolodd ved tilkobling av Fishfinder black-box

Alle tenkelige funksjoner

Og videre sier de:

Interphase nye Chartmaster serie V6 og V6i definerer neste generasjon av raske kartplottere som er enkle i bruk og med skjerm som kan leses i direkte sollys. Senterforskyvning funksjonen låser båten i billedkant, slik at du alltid har mest mulig sikt forover, enten du kjører nord, sør eller vest opp.

Se priser her

Leveres av: http://www.navtech.no

Mer hos Interphase: http://www.interphase-tech.com/ChartMasterV6.htm

Lars H.

Jeg vurderer å bevege meg fra papir til skjerm. Er det noen som har erfaring med Interphase V6i. Jeg skal bruke den i en seilbåt på vestlandet og må jeg kunne bruke den i både sol og regn. Holder den det den lover?

Hilsen Terje

"Hiatus"

Fantino skrev:

Det er det i alle fall på den jeg kjøpte fra USA (Raymarine 435). Sikkert det samme for de andre, men det får du nok svar på etterhvert.

Er du fornøyd med 435. Hvor kjøpte du den, og til hvilken pris?

Ser at Planet gps har den til 790 USD, det er vel rimelig?

Er svært godt fornøyd med 435'en, god skjerm og lettforståelig betjening. USD 790 er nok en god pris, men du bør sjekke om dette gjelder 435i med intern antenne eller 435 som har ekstern antenne. 435i er vel noe rimeligere. Jeg betalte USD 840 for 435'en hos www.marine.com + USD 275 for XL3 brikka (12G). NB: XL3-brikka er tilsynelatende billigere når du klikker deg inn, men noen av de er dyrere enn oppgitt pris - du blir uansett forespurt om dette er OK før de sender.

Den kan monteres nedsenket eller på bøyle som følger med. Jeg har satt den på bøyle pga. plassproblem (hadde ikke noe valg). Den er enkel å kople til/fra, men hvis jeg hadde hatt plass hadde jeg vurdert å montere den nedsenket og bruke beskyttelsesdekselet. Den skal tåle det meste av sjøsprut og fuktighet.

Hiatus skrev:

Jeg vurderer å bevege meg fra papir til skjerm. Er det noen som har erfaring med Interphase V6i. Jeg skal bruke den i en seilbåt på vestlandet og må jeg kunne bruke den i både sol og regn. Holder den det den lover?

Hilsen Terje

"Hiatus"

Jeg har en slik ut i cocpit, den er meget bra,

Min heter 7Ci , står på brakett, så den er lett og fjerne når turen er slutt, kan vinkles og vris i den rettning du trenger og ha den. brukevennlig, lett forståelig meny.

Jeg burde ha kjøpt den utgaven som du kan kobble vidio kamera til, da kunne jeg hatt et øye til barna, når de herjer(krangler) nede i salongen + AT DU KAN FÅ UNDERVANNSKAMERA, Det kan være kjekt og ha når grunnene skal passeres for og komme til de flotte plassene.

Ikke er de dyre heller.

Disse plotterne er det C-Map som lager,

Du finner dem under mange forskjellige navn og til forskjellige priser.

Bare ta en titt på layout på fronten. og sammenling merker, så ser du hvilke som er de samme.

:seeya:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...