Jump to content

Bluechart brukere, se her

kristian

Recommended Posts

Det har blitt over 1000 nye medlemmer på Baatplassen siden sist vi hadde oppe dette. Det finnes et eget forum for brukere av Bluechart, og nå ønsker vi at flere tar del i dette forumet.

Så alle som har bluechart kart med GPS plotter eller håndholdt kan melde seg inn på denne tråden, og få tilgang til forumet

Formålet med forumet er å øke sin kunnskap om GPS og bluechart, og få et best mulig produkt.

Forumet kan bli åpnet for alle senere, men på nåværende tidspunkt ønsker vi kun brukere, da vi ikke ønsker å bruke forumet til en diskusjonsplass for eller mot bestemte kartsystemer.

Så bruk denne tråden og meld dere på Alle som melder seg på vil bli kontaktet.

Formålet med forumet er å øke sin kunnskap om GPS og bluechart, og få et best mulig produkt.

Høres bra ut!

Forumet kan bli åpnet for alle senere, men på nåværende tidspunkt ønsker vi kun brukere, da vi ikke ønsker å bruke forumet til en diskusjonsplass for eller mot bestemte kartsystemer.

Har brukt bluechart siden våren 2003!

Så bruk denne tråden og meld dere på Alle som melder seg på vil bli kontaktet.

Kan være inntresant det!

Nå er jo ikke dette ei ny gruppe, tar jeg ikke feil dukket denne opp på sommeren 03? Den gang ble det styrt med jernhånd, man måtte ha plotter for overhodet ha talerett i BC forumet og håndholdt GPS var bannlyst.

Nå ser det ut til og børstes liv i gruppa og med nye regler og lignende. Men hva med det halvåret gruppa har eksistert, kom der noenting ut av dette, hva med og komme fram med det som måtte være av erfaringer så langt?

Finnes der ei lignende gruppe for C-MAP? Hvis nei, hvorfor ikke da kartråvarene kommer fra samme kilden. Har ett kart feil er sannsynligheten for at motparten har samme feil og mangler…….

PS: jeg er BlueChart bruker!

Får jeg noen svar på dette kunne jeg tenke og være med, men som sist diskusjonen gikk om dette: Ja jeg satser fortsatt på håndholdt GPS (om noen uker har jeg ny Garmin 60CS med farger)

Hilsen BC bruker i 2 år

Tage D  Bilde

Veldig OT, men hvor finder du fyren med dansk flag. Jeg er også dansk (bor i Norge) gik mine barnesko i Norsminde, som jeg stadig besøger hver sommer. Min far har båd der.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Grunnen til forumet er forløpig lukket er som nevn tidligere

Da vi har sett at slike diskusjoner utarter seg, :discuss og det ser jeg ikke noe formål med.

• 2 uker senere...

Ville det ikke latt seg gjøre at alle kunne fått innsyn, men ikke postet innlegg?

Jeg, og sikkert mange andre her har tenkt til å kjøpe plotter, og da vil jo valget for mange falle på en med dette kartsystemet!

Selv har jeg bestemt meg for å kjøpe Garmin med Bluechart til sommeren, og kunne godt ha tenkt meg å lest om det på forhånd, for kjappere å kunne få fullt utbytte av den til sommeren.

Mvh Lars Hansen

:flag: Hei.

Ønsker og ønsker meg kartplotter og har peilet meg inn på Garmin 182 C, kommer kanskje noen gode tilbud på båtmessa Sjøen for Alle. Men det er menge som er skeptiske til Bluechart??? :seeya:

Hva skal en tro, er C-map mye bedre

Hilsen

Kirkes (stadig nærmere våren)

Hei, jeg har prøvd å fortelle litt om hvorfor tråden ikke er åpnet enda i begynnelsen av denne tråden.

Til dere som skal kjøpe, .... det var ikke meningen at vi i dette forumet skulle reklamere for et produkt fremfor et annet, det finnes endel tråder under "kategorier". Her finner man litt om GPS'er, elektroniske kartsystemer osv.

Som du sikkert vil finne ut, er det et utall av navigasjonsystemer på markedet, noen scanner kart, noen i piratversjon, og det ofte av gamle kart.

Da kart er blitt ferskvare, mener jeg det er viktig å ha et system som oppdaterer kartene, for å få best mulig nytte av produktet. Det har vært en voldsom utvikling når det gjelder elektroniske kart, både på pris og kvalitet. C-map er mye brukt her hjemme og av mange innen handelsflåten. Bluechart har nok fått litt pepper her hjemme, men er nok det største kartsystemet i USA, og de har kommet til Europa,Norge på meget kort tid. Og etter mitt syn så er de helt på høyde eller ofte bedre enn andre systemer. Men det betinger at man oppdaterer kartbrikkene . Begge bruker samme kartdatabase, dvs. Statens kartverk, og når det kommer oppdateringer i kartene, så kommer det også elektronisk. Jeg kjenner mange med C-map, og gamle brikker, koster mye å oppdatere så de kjører på gamle brikker, som ikke viser dybde på skjær osv. så de har ikke imponert meg, men min anbefaling er, Les mye om produktene, bestem deg, og kjøp. Det finnes gode tilbud her på forumet også. Hvis du kjøper Bluechart, så sender du meg en IM, og du er hjertlig velkomen i Bluechartforumet. :seeya:

kristian

Grunnen til forumet er forløpig lukket er som nevn tidligere.  Da vi har sett at slike diskusjoner utarter seg, :discuss og det ser jeg ikke noe formål med.

Hei. :nonod:

Hvorfor har vi egentlig et lukket forum i det åpne forumet Baatplassen.no.  :headbang:

Hvorfor kan de ikke starte et eget for de som er interessert i Bluechart hvis det skal være så hemmelig?

Ser ut til at noen har privilegier her som andre ikke har. :nono: Hvordan kan det henge sammen?

Tillegg (redigert) Bruker dere egentlig Baatplassen.no for å reklamere for Bluechart?

Kunne personlig tenkt meg masse annet som kunne vært diskutert uten innblanding fra andre kverulanter.

Er det fritt frem for alle å bestille sitt eget interne forum her?

At de som drifter forumet må ha egne "rom" for slikt ser jeg forøvrig på som helt naturlig.

Bruker selv C-map.

KAT

Det er jo et eget forum for de som er intressert i Bluechart, som du selv sier, men det foregår ikke noe hemmelig, flertallet ønsket ikke en diskusjon for/mot kartsystemet. Man diskuterer kun bruk av bluechart, og plotteren. Andre er nok ikke så intressert i dette, da det vil være umulig for de som ikke har tilsvarende utstyr å følge med på tråden. Men hvorfor vi valgte bluechart og Garmin står det litt om på følgende tråd.

Men hvis du har C-map, kan du ikke legge inn litt informasjon til de som har tenkt å kjøpe en plotter/ kartsystem på denne lenken

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1251

Så kan jo du reklamere litt for c-map.

Det er jo et eget forum for de som er intressert i Bluechart, som du selv sier, men det foregår ikke noe hemmelig, flertallet ønsket ikke en diskusjon for/mot kartsystemet.

Hei igjen.

Spørsmålet mitt er nok av mere prinsipiell karakter.

Har ikke noe imot at andre diskuterer ting jeg ikke er spesielt interessert i.  :nonod:

Og poenget mitt er fremdeles at Baatplassen.no har som intensjon å være både leverandør-uavhengig og reklamefritt.

Derfor ser jeg ikke det logiske i at det skal finnes et "indre selskap" med interesser i et spesielt fabrikkmerke som kun verver medlemmer gjennom Baatplassen.no.  :nono:

Da er det jo hverken leverandør-uavhengig eller reklamefritt. :headbang:

Tillegg(redigert) Det kan bli vanskelig å å være kritisk over leverandører som man mener ikke holder mål og selger undermåls produkter hvis man på den andre siden reklamerer for produktet eller leverandøren.

KAT

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...