Jump to content

Bytte septiktanken på Sandvik 28 ?

Madame

Recommended Posts

Septiktanken min har små lekasjehull som er etset. Spesielt er det i sveise sømmene men det er også etset hull andre steder. Har noen andre byttet den og i såfall har en god beskrivelse på hvordan det ble gjordt. Eventuelt hvor jeg kan kjøpe en ny tank?

E-post : herm-f@online.no

Du sier ikke noe om type og størelse på tank. Maritim selger ferdige tanker i forskjellige størrelser. Sikkert andre også.

Tanken er støpt inn med skum og er sikkert lagt inn før båten ble innredet. Det ser ut til at både gulv og bjelkelag må fjernes før den kan gå ut og en lignende settes inn. Tanken er på ca 300 liter.

300 liter septik på en Sandvik 28 ?? Er riktignok godtroende men den kjøper jeg ikke uten videre. :eek:

Jeg har riktignok ikke målt den men den er stor. Det er støpt inn 3 tanker som ser like store ut og både diesel og vanntanken er stor. Dieseltanken har jeg i alle fall fyllt med over 200 liter uten at den var tom når jeg begynte eller full når jeg sluttet. Når jeg skal sette inn en ny tank kan jeg sikkert sette inn en som er mindre uten å være redd for at den skal gå full for ofte.