Jump to content

Kortbetaling i gjestehavner, hva synes dere?


Bützfleth

Recommended Posts

Snakket med en havnesjef i en liten kommune litt sør over for noen uker siden. Han hadde planer om å innføre et kortsystem hvor man bare trakk kortet for betaling av overnatting, strøm og vann på gjesteplasser. Dette for å forenkle hele administrasjonen. Etter som jeg forstod var det også snakk om å få med flere kommuner på dette.

Jeg kjenner ikke til de tenkniske installasjonene og om det er snakk om vanlig bankkort.

 

Hva synes dere om et slikt system?

Link to post
Share on other sites

I Mandal har de ihvertfall dette systemet. Jeg tviler på at de der noen gang kommer til å kjempe med andre gjestehavner med å bli "Årets Gjestehavn".

Ønsker ikke vi som ferierer lang kysten å få litt service når vi kommer til en havn ? En havnevert som tar oss i mot, og kan svare på hvor vi finner nærmeste bakeri m.m. Greit hvis han også kan ha noen poletter til vaskeriet i veska si også. Jeg tviler på at dette kommer på automater med det første.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Ønsker ikke vi som ferierer lang kysten å få litt service når vi kommer til en havn ?

Jo, det ønsker vi men jeg ser ingen motsetning her. En betalingsautomat kan avlaste havneverten slik at han/hun får mer tid til andre oppgaver. I Horten har de hatt dette systemet i flere år, og havneverten får mer tid til andre ting.

Link to post
Share on other sites

I Mandal har de ihvertfall dette systemet. Jeg tviler på at de der noen gang kommer til å kjempe med andre gjestehavner med å bli "Årets Gjestehavn".

 

 

Snakker om det.. Gjestehavnen i Mandal fant jeg ikke. Ei heller plass så jeg la meg på anker der. Og det er så som så med å finne gjesteplasser ellers også langs kysten. I Farsund står det ikke noe om gjesteplasser (som jeg fant) men forbudskilt hvor enn IKKE fikk lov å ligge. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Gjestehavnen i Mandal har både kortautomat og god service som inkluderer både rundstykker og trådløst internett for å nevne noe.

Helt greit for meg at havnemannskapet bruker tiden på andre mer serviceinnstilte aktiviteter enn å løpe rundt og innkassere penger.

Og dersom du ikke skulle finne automaten (for mørke solbriller kanskje :cool: ), har du all anledning til å betale manuelt.

Jo, jeg rangerer gjestehavnen i Mandal høyt, uavhengig av automtat.

 

Bützfleth; Fant du ikke gjestehavnen i Mandal? Stod kartplotteren innstilt på riktig by ...?? Solbriller...(se over)...??... :lol:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Prisen i Mandal gikk opp når de fikk denne automaten. :nonod:

Dårlige greier.

 

i år som i fjord klarte de også å sette et stort D aggregat nede ved gjestekaien, når skalldyrfestivalen gikk av stabelen.

Det er godt gjennomtenkt. og det var sikkert ikke mange som fikk sove. i gjestehavnen.

De ligger også i øvre prisleie.

(Bedre å gå bort til Lano å legge seg på brygga hans. :lol: )

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Gjestehavnen i Mandal har både kortautomat og god service som inkluderer både rundstykker og trådløst internett for å nevne noe.

Helt greit for meg at havnemannskapet bruker tiden på andre mer serviceinnstilte aktiviteter enn å løpe rundt og innkassere penger.

Og dersom du ikke skulle finne automaten (for mørke solbriller kanskje :cool: ), har du all anledning til å betale manuelt.

Jo, jeg rangerer gjestehavnen i Mandal høyt, uavhengig av automtat.

 

Bützfleth; Fant du ikke gjestehavnen i Mandal? Stod kartplotteren innstilt på riktig by ...?? Solbriller...(se over)...??... :lol:

Vi var også i Mandal i sommer og hadde vår dårligste gjestehavnopplevelse på strekningen Bergen - Sandefjord. Det var festival i byen i byen - og byen var fysisk avsteng, men en kunne betale seg inn. Det var faktisk ikke mulig å få handle i en dagligvarebutikk uten å betale kr. 100,- noe det fleste jeg kunne se, avstod fra. Ved kaien inne i byen var det båtaltanfester av brøl og spy typen. For øvrig båter med innestengte hylende hunder. Toalettfasilitetene hadde liten kapasitet, var åpent mot gata og av dårlig standard og avstengt om natten - skulle åpne kl 0800 og ingen åpnet og køen vokste.

 

Mindre bra havner preges ofte av tilfeldigheter og får derfor ofte en ujevn serviceprofil, som Mandal. Dette vet alle med litt litt erfaring, derfor er det lite grunn til den ironien som du bruker ovenfor Butzfleth.

Link to post
Share on other sites

Klart alle kan klare å betale på en automat. Og det blir sikkert enklere for havnevaktene når de slipper å ta i mot betaling. Men for meg som feriegjest i gjestehavner, er det klart en fordel at det er av havnevakt som ordner dette. Får ikke den samme følelsen av å bli ønsket velkommen til Arendel feks, når man betaler på automat, og når det er uniformerte Securitasvektere som sjekker betalingen :wink:

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Kansjke de da kan redusere litt på havneavgiftene også...

glek

 

Billigere blir det. På noen automater skal du dra kortet når du drar. Så for meg at jeg kunne glemme det, så jeg dro kortet umiddelbart for sikkerhets skyld. Hadde da fått fin lapp til å sette på båten og ble trukket 1 kr. Glimrende ordning.

Link to post
Share on other sites

....Mindre bra havner preges ofte av tilfeldigheter og får derfor ofte en ujevn serviceprofil, som Mandal. Dette vet alle med litt litt erfaring, derfor er det lite grunn til den ironien som du bruker ovenfor Butzfleth....

 

Joda, dette er jeg klar over, pettersand,

men, det er strengt tatt litt urettferdig å ranke servicegraden i en havn under arrangementer som for eksempel Skalldyrfestivalen.

Det blir det samme som å forvente longside-plass og "full pakke" i Arendal de årene Offshore-racene ble avholdt der,

eller å forlange ditto gjestehavnplass uten "påliggere" med strøm på moloen i Risør under Trebåtfestivalen.

 

Hvorfor du ellers benevner servicegraden i gjestehavnen i Mandal for "Mindre bra.." skulle forøvrig vært interessant å vite.

Hvis du ser bort fra Skalldyrfestivalen, har denne havnen et nytt og moderne bryggeanlegg, nok strøm, trådløst internett, rundstykker til frokost

og en hyggelig by. Og ikke minst blondinene (les; betjeningen) og havnekontor som alltid har vært mer enn hyggelige mot meg og mine.

 

Forøvrig, beklager hvis noe ble oppfattet ironisk, det var ment med et glimt i øyet :wink:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får ikke den samme følelsen av å bli ønsket velkommen til Arendel feks, når man betaler på automat, og når det er uniformerte Securitasvektere som sjekker betalingen :wink:

Syns hjernedøde Securitasvakter er fine greier jeg :wink:

 

Lå i Sandøsund (Hvasser) for noen år siden, ikke strøm i kontaktene på brygga, over halvparten av fortøyningspullertene var borte/revet av og på grunn av dårlig vær var det tilløp til kaos i den ubeskyttete havna. I vaktbua var det lukket og låst. Mens vi var i båten har tytterbærpolitiet festet en giro på 150,- på rekka på båten. Uten å gjøre forsøk på å kontakte oss. Ikke f#¤& tenkte jeg da jeg så den, og skulle til å gå og klage. Da så jeg at det ikke var skrevet noe annet på giroen enn "hvit seilbåt"... So long - and thanks for nothing!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Helt klart, men poenget med tråden var ikke hva en klarer eller ikke. Selv vil jeg fortrekke en havnevertinne å forholde meg til hvis mulig. :wink:

 

Jeg må si meg helt enig.

En blond sådan med yppige bryster selvsagt.

 

Men deter jo positivt at hun får bedre tid til andre oppgaver enn å ta betalt, da kanskje man klarer å få henne med på en liten fest også..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...