Enviro Startet 24.September.2007 Del på Facebook Startet 24.September.2007 Det snakkes mye om hvilket forsikringsselskap som er best å velge når det gjelder pris, men dette samsvarer sjeldent med hva som skjer når vi virkelig trenger ett skikkelig oppgjør. Jeg har gående en sak med mitt selskap nå, å la det være sagt med en gang, er du ikke advokatsønn, bør du være temmelig god å formulere deg om du skal få selskapet til å endre mening. Er det noen andre her som har gode, eller dårlige erfaringer med de forskjellige selskapene, bør vi vel poste dette her til skrekk og advarsel for hvilket selskap vi bør holde oss langt unna. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 For min del er jeg ihvertfall meget ferdig med Terra. Takstmann som beskylder meg for svindel uten å ha noen som helst indisier på det blir for drøyt. Dessuten er takstmannens jobb bare å takstere skaden, ikke å ta noen for svindel. Det løste seg greit til slutt, men det ble brukt mye tid og krefter. Vesta kommer jeg heller aldri til å være kunde hos, det grunnet hvordan de trenerer en utbetaling i det uendelige.. (ca 8år nå) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Er det noen andre her som har gode, eller dårlige erfaringer med de forskjellige selskapene.................... Jeg har hatt et par forsikringsoppgjør siste året med Gjensidige og det har gått utrolig enkelt og greit for seg! Et oppgjør ble gjort på en telefonsamtale og dagen etter var 44.000 inne på min konto! Ingen skademelding, intet skriftlig, kun en (1) telefonsamtale! Bedre kan det ikke gjøres! Har også sagt opp to biler i Gjensidige og byttet til et annet selskap (meget billig!) og fikk tilbakebetalt tilgodendehavende fra Gjensidige flere uker før skifte av selskap har funnet sted. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
At-le Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Norsk sjø pga de dekker ikke utgifter til hjem reise når båt er på reparsjon/verksrted At-le Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Vanskelig emne dette... Tror at en personlig kontakt med en assurandør ofte kan være en grei løsning (gammaldags kanskje??). Har en slik kar i IF; mange forsikringer på biler, hus, båter, yrke osv. gjør at de stiller opp og yter god hjelp hvis noe skulle oppstå. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
vannoverallt Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Eneste selskap jeg har hatt erfaring med er Gjensidige, de konkluderte med at dette skulle de dekke, og det gjorde de. Tok meg vel ikke en gang en telefonsamtale, jeg registrerte skaden på nett. Ville generelt tro at det har med hvor mye skader du har hatt, osv. hvor fort og greit tingene går. De innformerer jo hverandre om skader, og har man hele tiden skader vil de vel ett hvert selskap bli vannskelig. Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Jeg har hatt et par forsikringsoppgjør siste året med Gjensidige og det har gått utrolig enkelt og greit for seg! Et oppgjør ble gjort på en telefonsamtale og dagen etter var 44.000 inne på min konto! Vesta kommer jeg heller aldri til å være kunde hos, det grunnet hvordan de trenerer en utbetaling i det uendelige.. (ca 8år nå) Har hatt et par oppgjør med Vesta, og det gikk også bare noen timer fra jeg ringte inn sagen til pengen stod på konto! Men tror nok at det er STOR forskjell på et og samme selskap alt etter hvilken sakbehandler/takstmann du ender opp, blir litt "lotto", er jeg redd... Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Vanskelig emne dette...Tror at en personlig kontakt med en assurandør ofte kan være en grei løsning (gammaldags kanskje??). Har en slik kar i IF; mange forsikringer på biler, hus, båter, yrke osv. gjør at de stiller opp og yter god hjelp hvis noe skulle oppstå. En meget god ide, har det samme selv (riktignok en blondine ) og fungerer utmerket. Personlig relasjoner er særs viktig og jeg er meget fornøyd med totalforsikringen. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ingar Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Personlig relasjoner er særs viktig Hear who is talking... Sorry, klarte ikke å dy meg... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Har hatt et par oppgjør med Vesta, og det gikk også bare noen timer fra jeg ringte inn sagen til pengen stod på konto! Men tror nok at det er STOR forskjell på et og samme selskap alt etter hvilken sakbehandler/takstmann du ender opp, blir litt "lotto", er jeg redd... Saken min er nok en del mer komplisert enn hva som er vanlig, og et beløp av en størrelse det er sjelden at utbetales til privatpersoner.. Det er forøvrig en sak med feilbehandling av en lege, med noen ødelagte år som resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Vesta kommer jeg heller aldri til å være kunde hos, det grunnet hvordan de trenerer en utbetaling i det uendelige.. (ca 8år nå) Har erfaring med Vesta i Vestfold, og det har bare vært førstesklasses! Har hatt en stor forsikringssak med båten i sommer. Skaden skjedde i fjor, mens den var forsikret i Vesta. Byttet til annet selskap i vinter i forbindelse med at vi flyttet alle våre forsikringer. Skaden på båten ble oppdaget i år, men Vesta var like blide, og sto på for meg. Kan anbefales på det sterkeste! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Siste og eneste gang jeg har benyttet forsikringen min var i 1980, den gang het det vel Norges Brannkasse. Ikke noe problem der med oppgjør.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
litt peiling Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 mouche er du sponset av gjensidige forsikring du er den første jeg har hørt skryte av GJENSIDIGE. På "folkemunne" heter de jo ... Gjenstridige" Nei, værre møkka selskap skal man lete lenge etter. Tror det ligger ute noen statestikker ute på nettet også. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 mouche er du sponset av gjensidige forsikring Nei, overhodet ikke! I tillegg kan jeg nevne at de to sakene jeg har hatt så har det vært, for meg, helt tilfeldige saksbehandlere som jeg ikke aner hvem er eller har møtt hverken før eller siden! Har som nevnt nettop byttet (ansvars) forsikring på to biler med virkning fra 5. oktober. Brev fra Gjensidige i dag med ny oppstilling av mitt kundeforhold og informasjon om beløpet som står til kredit, men faktum er at pengene har jeg for lengst fått utbetalt til min konto, og det til tross for at forsikringen jo fortsatt løper! Har ikke noe problem med å kalle meg selv en krevende kunde, men Gjensidige har ikke gitt meg noen grunn til å "hisse meg opp", tvert derimot! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
roaldbj Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Vil legge til når det gjelder Gjensidige at jeg fikk en flott oppfølgiong etter at jeg hadde en omfattende vanninntregningsskade i Dalskanalen for mange år siden. Skaden var forårsaket av at den armerte gummibelgen som forbinder hylserøret med pakkboksen revnet på tvers. Vanninnstrømningen var formidabel. Jeg klarte å holde vannnivået i båten i sjakk ved å demontere slangen til vanninntaket slik at notoren fungerte som lensepumpe. Vi kjørte båten på sandstrand og hindret havari. Jeg tok bilder av hele prosessen med reperasjon. Jeg fikk dekket alle utgifter fra Gjensidige, til og med til innkjøp av kostbar drill for å lette arbeidet samt mange timer egeninnsats. Gjesidige var bra for meg dengang. Kanskje noe skyltes at jeg tok personlig kontakt og viste bilder av operasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Har alltid hatt alle mine forsikringer i IF. ( tidligere Norges Brannkasse ). Har gjennom årene hatt 1 brann i hus, 1 brann i starter i båt, 2 vannskader i hus og senest i 2001 en større båtskade ifb.m.landkjenning i Kosterskjærgåden. ( rep. 240 000,- ). Har aldri hatt noe som helst problem. Anbefaler IF til alle jeg kjenner. Er veldig fornøyd. Om det kan ha noe med at jeg er totalkunde og har hatt alle mine forsikringer der i over 30 år skal være usagt, men føler det ikke slik. Det har vært forskjellig sakabehandlere hver gang. KAN ANBEFALES.... glek Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Sparebanken1 styr unna!!!!!! De har ikke rutiner i det hele tatt verken på takst eller oppfølging. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 mouche er du sponset av gjensidige forsikring du er den første jeg har hørt skryte av GJENSIDIGE. På "folkemunne" heter de jo ... Gjenstridige" Jeg har alldri hatt forsikringer i gjensidige men vi har avtale med de om rep av skader på hus og bygninger og jeg kan etter det jeg har sett i den forbindelse anbefale de på det stærkeste for denne typen forsikring iallefall. Det samme gjelder IF. Disse selskapene har vi avtale med og ofte går bare kontakten via saksbehandler i selskapet og deretter direkte til oss uten bruk av takstmann og andre dikedarier. Veldig raskt og greit oppgjør hos begge disse selskapene. Arbeider og for andre selskaper men da som regel etter bestilling fra ekstern takstmann og føler her at disse skadene tar lengre tid, er mere om og men etc. en hos de førstnevnte Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Sydvesten Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Sparebanken1 styr unna!!!!!! De har ikke rutiner i det hele tatt verken på takst eller oppfølging. Det hadde kanskje vært lurt med litt mere informasjon om hvor det svikter hos Sparabank1 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
roaldbj Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Ut fra samtaler jeg har hatt med endel "uheldige" båteiere opp gjenom årene lurer jeg på om det er selskapet eller takstmannen som er problemet. Jeg har etter hvert utarbeidet en liste over takstmenn jeg skal holde meg langt borte fra, og ikke selskaper jeg skal holde meg borte fra. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 (redigert) Fikk totalhavari i fjor sommer på svenskekysten. Ble slept hjem. Takstmann kom etter tre - fire dager. Måtte ta noen runder med forsikringsselskap før enighet. Reparasjon tok 2 måneder, deretter gikk det 3 måneder til før oppgjøret kom. Er et av de større selskaper med hovedkontor i Bergen ( V.... ). Alt i alt noenlunde fornøyd selv om det måtte litt rasling med sabelen til for å få saken sluttført. Litt avhengig av sak kan det lønne seg å søke profesjonell hjelp. Redigert 24.September.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finnmaster57BR Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 If - ikke forsikret Gjensidige - gjenstridige Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 24.September.2007 Del på Facebook Svart 24.September.2007 Jeg var litt kort med Sparebank 1 innlegget. Det er tiden det tar som er problemet videre en meget tilfeldig takst rutine Første takstmann takserte skaden til 20000 mens sluttsummen kom på 75000. for å hente ut de resterende 55000 måtte jeg ha takstmann fire ganger til. Ingen av takstmennene var videre båtkyndige i henhold til reprasjoner. Siste brev i denne saken ble sendt to år etter skaden. Båt er komplisert å reparere det er mye logistikk som skal klaffe da det er få helhetlige verksteder serlig på sørlandet. Her bygger de fleste verksteder nye båter og kvier seg for reprasjoner. Dette setter store krav til forsikringsselskapet hvis de skal gi et helhetlig tibud. Før fikk en ofte råd fra takstmann på hvordan en skulle te seg i henhold til skaden. Idag er det ofte slik at de ikke vet hvor båten bør sendes, hvordan kan de da vite hvor mye skadene koster?? Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 25.September.2007 Del på Facebook Svart 25.September.2007 Innbrudd i båten midt i Skagen havn om natten mens vi lå og sov for 3 år siden,var forsikret i et stort selskap med hovedkontor i Bergen. Saksbehandleren oste av mistro og la alle mulige paragrafvridninger til grunn for å hindre utbetalinger. La alle bevisbyrder på meg. Trodde tydeligvis at innbruddet var fiktivt.Han ga seg ikke før ca et halvt år etter innbruddet kom et brev fra politimesteren i Fredrikshavn med diverse ID kort og kredittkort som var funnet hos en bande i området. Et par år før hadde vi en uforskyldt vannlekkasje hjemme fra en nabo som gjorde at vi måtte bo på hotell i 2 måneder , var forsikret i samme selskap,vi merket tydelig forskjellsbehandling på forsikringsselskapene til andre naboer som også måtte flytte på hotell . Aldri mer V...... Bruker nå IF og har heldigvis ikke hatt behov for deres tjenester. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 25.September.2007 Del på Facebook Svart 25.September.2007 (redigert) Jeg har ikke hatt skade på båt og kan ikke bidra med erfaringer mht dårlig eller god oppfølging, betingelser etc etter skade mht båt. På bil har vi hatt 2 skader med forsikring i Gjensidige og fått utmerket behandling. Jeg hadde imidlertid en runde i sommer med å ringe til 4 ulike forsikringsselskap for å få tilbud på ganske mange forsikringer til meg og mine: Hus, Feriehus ved sjø, Hytte på fjellet, 2 biler og 1 båt (har ikke forsikring på de minste båtene). Med samme egenandeler, forsikringsbeløp etc kom Gjensidige billgst ut i årlig premie så derfor ble vi der vi allerede hadde vært i flere år. Det som imidlertid jeg synes var viktigere mht tema i dennne tråden var at Gjensidige var suverent billigst på vår Skibsplast 655 med Suzuki DF140. Prisforskjellen var særlig stor opp til If og delvis til Vesta. Det som var viktig for oss var jo prisen på totalpakken. Men jeg la likevel merke til at prisene varierte mye fra selskap til selskap på de enkelte forsikringene. Gjensidige var eksempelvis ikke billigst på en av bilene, men var samtidig altså klart billigst på båten. Redigert 25.September.2007 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.