Jump to content

Hvilket forsikringsselskap bør vi IKKE velge?

Enviro

Recommended Posts

Det var vel slik at storebrand solgte privatmarked forsikringen sin og bare konsentrerte seg om bedrift. De hadde da en karantene tid på ex antall år før de igjen kunne gå inn på privatmarkede

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Viser til mitt innlegg 24,hvor vi ikke hadde hatt noen tidligere skader og saksbehandleren oste av mistenksomhet når vi meldte skaden. Vi hadde ombord en gammel arvet antikk langkikkert,saksbehandleren avfeide den som verdiløs,han ga seg ikke før den ble vist som avbildet i Millers antique guide med verdianslag,en Leatherman som ble stjålet ble omgjort til båtverktøy som ikke var erstatningspliktig OSV .

Da brevet fra politimesteren i Fredrikshavn kom etter et halvt år skjønte han at han hadde tapt og utbetalte kravet uten noen som helst form for unskyldning. Sjelden opplevd slik arroganse.Vi forsøkte ikke engang å få dekket reparasjon av luken som var brutt opp og utallige telefoner til banker og telefonselskaper for å få sperret kort og montert ny lås hjemme da husnøkler også forsvant.

Lite morsomt å automatisk bli ansett som skurk når man melder en skade.

Som nevnt i mitt tidligere innlegg da vi hadde uforskylt vannskade hjemme og familien måtte flytte på hotell ble vi fortalt av saksbehandleren at vi f.eks ikke hadde krav på dessert når vi spiste middag!!!

Jeg jobber som skrevet tidligere på dette forumet i ett av de større selskapene ( det selskapet som får mest skryt her inne, og noen negative omtaler uten bakhistorie :-)). Dette ser ut som en historie full av bull, da det er helt umulig å få forsikret en bil med delkasko og 40k i kjørelengde til 750kr..

Siden du er "tøff" nok til å beskylde meg for å fare med pisspreik vil jeg gjerne vite ditt fulle navn og arbeidsgiver, du uttaler deg tross alt på vegne av arbeidsgiver.

Jeg har forsikret mitt kjøretøy med 2 tall og 5 sifre i registreringsnummeret for ca 750,- i året. Delkasko og 40k i VERDI, fri km (det kan være lurt å lære seg å lese også, dette er samme opplysninger som i forrige innlegg fra meg)

Det er ingen andre selskaper som gidder å så mye som tenke på å forsikre doningen, men If.. er snille nok, og gir i tillegg en særdeles god pris!

Forøvrig kan det nevnes at prisen siden 1999 har blitt mer enn 4-doblet!

Jeg betalte først ca 300,- i forsikring, nå er jeg oppe i 750,- pluss at staten krever inn 360,- i personskadeavgift.

(Kjøretøyet er ikke 30 år enda)

Her er det åpenbart noe rart. Vår båt er forsikret omlag 17 ganger mer enn båten til Larspo, men vi bataler bare 6000 kr mer i forsikring sammenlignet med Larspo per år, med en rekke fordelen knytter til havari og motor. Forsikringsbransjen for båter er åpenbar et "snodig" tema?

Nå vet jeg ikke om du sikter til min båt, eller båten jeg refererte til. Uansett, det er forskjellige "satser" for forkjellig type båter. HK, drivstofftype, og maksfart er punkter et selskap ser på. Å sammen ligne din og min båt uten mer info blir nesten håpløst.

Det er likevel et poeng at det er store forskjeller på verdier her eller?

Siden du er "tøff" nok til å beskylde meg for å fare med pisspreik vil jeg gjerne vite ditt fulle navn og arbeidsgiver, du uttaler deg tross alt på vegne av arbeidsgiver.
gjør han? Har arbeidsgiver bedt ham å gå inn her å skrive dette?

Så det er ikke hans egne erfaringer og meninger han skriver her altså?

Greit å vite :drink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Det er likevel et poeng at det er store forskjeller på verdier her eller?

gjør han? Har arbeidsgiver bedt ham å gå inn her å skrive dette?

Så det er ikke hans egne erfaringer og meninger han skriver her altså?

Greit å vite :drink:

Så lenge han gjør et poeng av at han driver med dette til daglig på den måten han gjør må uttalelsen også regnes å stå for arbeidsgivers regning.

Å nevne i en bisetning at man ikke er en nøytral person grunnet sitt yrke er en helt annen sak.

tror det blir feil å legge ut navnet på Forsikringsselskapet :yesnod:

jeg tror det er takst mennene i de ulike selskapene som kan være "as**oles"

hvorfor?

selfølgelig er det enkelte som lurer/svindler til seg penger. Men det må jo være en grunn til at alle forsikringsselskapene går med overskudd

i hundre millioners klassen :yesnod:

Det som er litt rart er at den premie kan økes med kanskje opp mot 20-40% på et år :confused: hvorfor :confused:

Norsk sjø pga de dekker ikke utgifter til hjem reise når båt er på reparsjon/verksrted :nonod::confused:

At-le :blush:

Dette opplevde jeg også med min båt i fjor da girkassen havarerte. Norske Sjø ville ikke dekke hjemreise ettersom skaden skyldes trolig en slitasje (gråsone) etter at deres takstmann var tilstede og sett :headbang:

Gjensidige som er min nåværende forsikring sier at de ville ha dekket den type hjemreise uansett skadeårsak :rolleyes:

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Jeg har forsikret mitt kjøretøy med 2 tall og 5 sifre i registreringsnummeret for ca 750,- i året. Delkasko og 40k i VERDI, fri km (det kan være lurt å lære seg å lese også, dette er samme opplysninger som i forrige innlegg fra meg)

Det er ingen andre selskaper som gidder å så mye som tenke på å forsikre doningen, men If.. er snille nok, og gir i tillegg en særdeles god pris!

Forøvrig kan det nevnes at prisen siden 1999 har blitt mer enn 4-doblet!

Jeg betalte først ca 300,- i forsikring, nå er jeg oppe i 750,- pluss at staten krever inn 360,- i personskadeavgift.

(Kjøretøyet er ikke 30 år enda)

Beklager mitt røffe svar, da jeg gikk ut ifra at prisen var totalt for både ansvar og delkasko. Det er selvfølgelig en pris som er mulig for bare delkasko.

Skal lese bedre før jeg poster slikt oppgulp neste gang :nono: . IM er også sendt

Beklager mitt røffe svar, da jeg gikk ut ifra at prisen var totalt for både ansvar og delkasko. Det er selvfølgelig en pris som er mulig for bare delkasko.

Skal lese bedre før jeg poster slikt oppgulp neste gang :nono: . IM er også sendt

Prisen er inkludert ansvar også.

Det er den totale prisen for å ha skilter på doningen, det eneste som tilkommer er personskadeavgiften til staten.

Til roaldbj.

TS her

Du er inne på noe vesentlig, dette med takstmenn. Det er det jeg sliter med akkurat nå, der sitter en type fra ett såkalt uhildet selskap som har gjort seg opp en mening uten å ha sett båten min engang.

For meg dreier det seg om over 30k, mye penger for meg med andre ord, men jeg gir meg ikke ennå, for jeg vet jeg har rett, men strever med å bevise det.

Til roaldbj!

Du peker på noe sentralt, og jeg opplever akkurat dette nå.

Jeg var så uheldig å forsikre båten i Norwegian broker, fikk ett kjempetilbud på båten.

Jeg hentet båten i Bergen i fjor og gikk på grunn ved Mandal på vei hjem.

Satte opp båten til sjekk etter avtale med selskapet, og verksted i Kristiansand.

Byttet 2 propeller og avtalte med selskapet at resten skulle taes til høsten når den skulle opp.

Dette ble gjort og i år, når jeg skulle starte sesongen viste det seg at vann hadde lekket i gjennom belg, med den følge at båten måtte opp, motoren ut og bytte av lager + dempeplate.

Totalt 32k å betale.

Jeg hevder at dette er en følgeskade, selskapet med Crawford & Company som konsulent nekter dette.

Først sier de at skaden må komme annet sted fra, jeg svarte med brev fra verkstmester som sier at skaden kommer fra utsiden.

Nå sier Crawford og Norwegian Broker at dette er verkstedet sin feil.

Nå sliter jeg med å bevise hvem som skal lastes, og jeg er allerede drittlei av alle folkene i selskapene, det er utrolig vanskelig og nå frem med fornuft.

En burde vært advokat ++ med en slik oppgave.

JEG MÅ ADVARE ALLE SAMMEN MOT NORWEGIAN BROKER OM DERE SKULLE FÅ TILBUD OM NESTEN GRATIS FORSIKRING, SKYGG UNNA, DE ER SLETT IKKE SERIØSE I DET HELE TATT.

Redigert av Enviro (see edit history)

Når det gjelder taksering etter skade på båt er det bare en ting som nytter:

1) Båten må først på et verft du selv stoler på, og deretter gåes over at folkene på verftet sammen med eier

2) Eier må bli enig med dem på verftet om hva som skal framlegges ovenfor taktstmann

3) Både eier og de fra verftet må være tilstede og forevise skadene under takseringen, og verftet må ha gjort seg opp en mening om hvordan skadene skal utbedres.

Ikke la noen taktsmann komme i nærheten av båten før 1) og 2) er gjennomført.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...