PAGURUS III Startet 27.September.2007 Del på Facebook Startet 27.September.2007 Har en sånn gul-orange Eberspacher fra 80-tallet. Husker ikke typebenevnelsen nå. Når jeg skal skru den på, startet vifta og den gløder inne i brennkammeret. Imidlertid starter ikke fødepumpa til dieselen eller den lille messing-pumpa like ved (de pumpene som lager den irriterende klikke-lyden) (Fødepumpa (den røde) byttet jeg i vår og er helt ny. ) Dette gjør at dieselvarmeren ikke starter. Har målt at det kommer strøm inn i den sølvfargede boksen (rele eller styringsenhet), men ikke noe strøm ut til pumpa. Har grublet meg fram til at det er noe feil med releet/styringsenheten. Var en tur på Hella i Nittedal i dag, men de opplyste at dette er noe som Hella har laget for Eberspacher. Er det noen som vet om noe sted i Oslo området det går an å få reperasjon av/ service på et slik rele ? Evt. om det kan være noe annet som er feil med varmeren. PAGURUS II Sitér dette innlegget "Sommer... alltid!!!..." Link to post
BjornLie Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Har selv erfart det samme når batterispenningen er lav. Dvs det kan virke som om disse er kresne når spenningen fra batteriet blir for lavt. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
NovaMalin Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Har også erfart at spenninga må være god for at ebern skal virke. Virker den når motoren går? Har du husket å slå på/justere termostaten? Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
BjornLie Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Godt poeng som "Sjekteeier" skriver. Start motoren, da er ladespg. sikkert såpass høy at den bør starte. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Kotnes Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 (redigert) Hei. Stikk en tur innom Finn.no. En som averterer en slik for 1500 kr idag. Se under båtdeler. Finnkode. 11279908. Redigert 27.September.2007 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.