Jump to content

Tørst Scand Classic 1982 mod.

POPEYE2

Recommended Posts

Hei

Antar at det ikke er tvil om at det er kjølevannet vi snakker om her (ferskvann).

Sjekk selvfølgelig først etter vann lekasjer mens du kjører (lurt å ha med en person til å kjøre mens du sjekker,

Om du har tilkoblet varmtvannstank eller annet som bruker av kjølevannet så må du også sjekke disse.

sjekk vannpumpa/impeller for ferskvannet .(mener at den er i forkant av motoren)

Sjekk også begge ender av varmeveksler. Det er ofte lekkasje i disse pakningene.

Om du ikke finner noen lekkasjer så er nok problemet større.

Toppakning o,l. Sjekk om olja er fin. Er den grå så er det mulig noe av vannet havner her.

Lykke til

mvh Balja

Svar/spørsmål:

Hei Bjørn: Må fylle ca. 1 liter hver 3.dje time når den er i gang. Har da gått i 8 knop 1,5 time og på lav fart resten av tida. Ser ingen lekkasjer noe sted på motoren.

Hei Regent: Ingen utvendige lekkasjer eller syptomer på toppakning. Hvor finner jeg varmeveksleren og hvilken funksjon har den?

Hei eisteind: Nei, vann...

Hei balja: Det er ikke kjølevannet (som er saltvann....tror jeg), men vannet på motoren. (Håper ikke dette er det samme nå da, slik at jeg dummer meg helt ut....) Det blir iallefall tomt i den plastbeholderen som er montert øverst på motoren. Har sjekket for lekkasjer, men finner ingen. Har ikke varmtvannstank. Olja ser helt fin ut, lys brun og blank.

Er dette et symptom på at dieselfilteret begynner å bli dårlig. Båten har dessuten i få tilfeller litt problem med å komme opp i turtall. Kan dette ha noe med vannforbruket å gjøre?

Det er første gang jeg forsøker å få svar gjennom dette forumet og jeg er KJEMPEHAPPY med at hele 4 av dere gadd å bry dere. Tusen takk!!!

Hilsen, POPEYE2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...