Jump to content

Konservere Mercruiser 220 HK med Bravo 2 drev. 2000 mod.

Kotnes

Recommended Posts

For å konservere denne motoren kan man bruke klokker på drevet å la den suge selv eller er det andre ting man gjør. En kamerat som lurer på dette. Sitter impeller i drev eller på motor ?.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Impeller sitter på motor. Enklest å koble slangen til en 30 liters kanne eller tømme vann/frostvæske i sjøvsnnsfilteret mens motoren går.... klokker på drevet fungerer dårlig er min ergaring...

Maxum 4100 scb, Chenette III

Impeller sitter på motor. Enklest å koble slangen til en 30 liters kanne eller tømme vann/frostvæske i sjøvsnnsfilteret mens motoren går.... klokker på drevet fungerer dårlig er min ergaring...

Hever du da drevet og kobler deg på vanninntaksslangen der da ?

Edited by Kotnes (see edit history)

Nei drevet skal ikke heves når motor'n går. Kobler meg på slangen inne i motorrommet

OK. Tømmer du noe frostvæske gjennom drevet etterpå eller trenger man ikke det.

I owner's manual står det at en skal bruke propylene glycol. Jeg har fått fortalt at rød skal brukes pga aluminium komponenter i kjøesystemet :confused: kan ikke garantere dette, men Mercruiser kan konsulteres eller noen her på forumet som er 100% sikker...

Maxum 4100 scb, Chenette III

I owner's manual står det at en skal bruke propylene glycol. Jeg har fått fortalt at rød skal brukes pga aluminium komponenter i kjøesystemet :confused: kan ikke garantere dette, men Mercruiser kan konsulteres eller noen her på forumet som er 100% sikker...

Rød frostvæske skal brukes på ferskvanns-kretsen. Vanlig blå frostvæske duger lenge på saltvanns-kretsen!