Jump to content

Sjåføren- kongen i havna?


Victora III

Recommended Posts

Det går noen morsomme historier i havna om dagen om sjåføren som tar opp båtene. Felles for alle historiene er at han benytter flittig sin posisjon som "sjef" når båtene skal i opplag.

 

Det komanderes, kjeftes og dirigeres så alle går med et aldri så lite smil om munnen. Krybba er aldri rett plassert og "at vi aldri lærer" osv. Enten så er krybba for langt ute eller så er den for langt inne. Og hvorfor i alle dager er vi så dumme å fyller opp tanken før opplag? Kan du ikke huske i år igjen hvor du vil ha stroppene? :lol:

 

Vi tar det med et smil og får jo noe å snakke om. Da jeg tok opp min påstod sjåføren at "denne båten er jo bortimot 6 tonn!". Jeg prøvde meg med at den er nok bare 4,8 med fulle tanker osv. Da den skulle settes i krybba var meldingen, fra den noe indignerte sjåføren, da han fikk litt for mye hell forover på båten at "denne båten må jo være full av vann som forflytter seg". Det var ikke så interssant å høre på at den nok er knusk tørr i hvert skott! Ikke så lett å erkjenne at løftet ikke var helt perfekt og at redskapen var på grensa :lol:

 

Andre gode sjåfør-historier?

Link to post
Share on other sites

Etter over 20 år med båt har jeg aldri opplevd en slik sjafør.

Hos oss har vi brukt sjafører fra Nordahl og de siste åra har vi brukt Kent kranservice i Sande og makan til hyggelige sjafører som er så dyktig og forsiktig med båtene at det er en fryd.

Nesten så jeg gleder meg hver gang det er utsett/opptak :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hos oss har vi våre egne sjåfører, og kaller de for kranførere. De er greie, tar det rolig og er forståelsesfulle overfor oss som ikke er så vant til å bli heist opp i lufta (ligger som regel i boble). En annen ting er at jeg blir j#### deprimert av å se på båtopptak, så jeg prøver å holde meg unna..

Link to post
Share on other sites

Der jeg har båten på land er humøret forskjellig hver dag. Noen ganger har han god tid, da går han rundt og plystrer mens vi spyler båten og jobber med krybben.

 

Andre dager skal han være pottesur. Har ikke opplevd det selv, men ryktene sier det. Kommer nok litt ann på hvordan en snakker til ham.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...