Victora III Startet 27.September.2007 Del på Facebook Startet 27.September.2007 Det går noen morsomme historier i havna om dagen om sjåføren som tar opp båtene. Felles for alle historiene er at han benytter flittig sin posisjon som "sjef" når båtene skal i opplag. Det komanderes, kjeftes og dirigeres så alle går med et aldri så lite smil om munnen. Krybba er aldri rett plassert og "at vi aldri lærer" osv. Enten så er krybba for langt ute eller så er den for langt inne. Og hvorfor i alle dager er vi så dumme å fyller opp tanken før opplag? Kan du ikke huske i år igjen hvor du vil ha stroppene? Vi tar det med et smil og får jo noe å snakke om. Da jeg tok opp min påstod sjåføren at "denne båten er jo bortimot 6 tonn!". Jeg prøvde meg med at den er nok bare 4,8 med fulle tanker osv. Da den skulle settes i krybba var meldingen, fra den noe indignerte sjåføren, da han fikk litt for mye hell forover på båten at "denne båten må jo være full av vann som forflytter seg". Det var ikke så interssant å høre på at den nok er knusk tørr i hvert skott! Ikke så lett å erkjenne at løftet ikke var helt perfekt og at redskapen var på grensa Andre gode sjåfør-historier? Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Etter over 20 år med båt har jeg aldri opplevd en slik sjafør. Hos oss har vi brukt sjafører fra Nordahl og de siste åra har vi brukt Kent kranservice i Sande og makan til hyggelige sjafører som er så dyktig og forsiktig med båtene at det er en fryd. Nesten så jeg gleder meg hver gang det er utsett/opptak Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Hos oss har vi våre egne sjåfører, og kaller de for kranførere. De er greie, tar det rolig og er forståelsesfulle overfor oss som ikke er så vant til å bli heist opp i lufta (ligger som regel i boble). En annen ting er at jeg blir j#### deprimert av å se på båtopptak, så jeg prøver å holde meg unna.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 27.September.2007 Del på Facebook Svart 27.September.2007 Der jeg har båten på land er humøret forskjellig hver dag. Noen ganger har han god tid, da går han rundt og plystrer mens vi spyler båten og jobber med krybben. Andre dager skal han være pottesur. Har ikke opplevd det selv, men ryktene sier det. Kommer nok litt ann på hvordan en snakker til ham. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Aner ikke hvordan kranføreren i den havna jeg skal være er men på telefonen hørtes han ut til å ha røyket litt i sitt liv :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 De båtene som skal opp tar vi med egen fastmontert kran på kaien, de to andre blir liggende ute om vinteren. Lastebilkraner som tar 70 og 110 tonn er gjerne vanskelig å få tak i? (Poseidon 1 & 2) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Naustviken tar seg vel av Poseidon I og II? Sitér dette innlegget Link to post
Penny Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Har vært der med 1 ja, er ikke sikker på om det går med 2 eller om den kanskje er for stor. Uansett tror jeg ikke han har lyst å ha oss oppe hele vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Har vært der med 1 ja, er ikke sikker på om det går med 2 eller om den kanskje er for stor. Uansett tror jeg ikke han har lyst å ha oss oppe hele vinteren Nei nei. Er vel ikke mangen som tar opp slike båter for vinteren heller Er vel mest vi med "småbåter" som tar opp for vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.