Jump to content

Siste kveldstur med båten for i år..


Ulv I

Recommended Posts

Hadde båten ute en aldri så liten tur i kveld i det fine været.. en flott solnedgang.. og en flott fullmåne..

 

krsandmaane.jpg

 

kr.sand by night..

 

krsandbynight.jpg

 

var nesten ikke en båt å se på fjorden, og kunne ligge i 30 knop midtfjords og det var bare en anelse duving på bølgene..

en deilig tur, men litt kjølig når man stakk hodet opp i vinden.. :sailing:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Tror dessverre jeg også hadde siste turen for i år. Iallefall med rederinnen ombord. Blir nok noen små lufteturer på meg, men vi skal heises på land neste lørdag.

 

Uansett hadde vi en fantastisk ettermiddag med en deilig grillmiddag. Nydelig å se sola gå ned, (alt for tidlig) men du verden så kjølig det ble rett etter solnedgang.

 

Det er ikke så værst å ha båt!

 

Ben Sin

Link to post
Share on other sites

Det er faktisk veldig deilig å ha båt.. kunne ikke klart meg uten nei..

 

Jeg må få min opp også, men må finne noen med en lastebil som kan løfte den opp og bak i hagen vår..

Hagen ligger paralelt med veien, og må bare løftes over hekken, kommer ikke inn der selv med noen tralle eller noe siden det er bak huset og det.

 

Noen som har tips om noen med lastebil som tar på seg slike oppdrag i kr.sand / Vennesla som kan anbefales?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også en flott tur på fjorden i dag! Perfekt vind, bare noen få seilbåter utpå og fin temperatur! Fikk meg til å tenke på alle de flotte seilasene jeg hadde hele fjor vinter. Det er fortsatt mange slike dager igjen, og tror faktisk at noen av de fineste turene jeg har hatt har vært i vinterhalvåret. Tror nok at når folk har prøvd det, så begynner de forhåpentligvis å lure på hvorfor i all verden man plager seg selv med å sette båten på land hver vinter. Vinterhalvåret på sjøen er på mange måter minst like fint som i sommerhalvåret. ER ofte utrolig flott lys (dog tidlig mørkt) og fine vindforhold, og litt varme klær gjør at man får noen helt fantastiske turer. Gleder meg til skagentur om tre uker :drink::drink::sailing::sailing::sailing::flag::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei Ulven. Har du hørt med Hans Tore Rølland? (Rølland transport på Erkleiv) Tlf 95073600.

Har brukt han til kraning av diverse løft, rolig og stødig kar... :yesnod:

 

Mvh

Ragnar

 

 

Takk for tipset, tar en telefon til han i morgen jeg.. :-)

takker og bukker.. :cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også en kjæmpetur med båten i dag. Dro fra Børsa båthavn til Trondheim og tilbake. Blank sjø og sol. AIS-en viste meg hurtigbåter og ferjer som krysset leia mi. Kjekt. Siste tur for denne gang. Tok opp etterpå og kjørte hele stasen hjem til vinterdvalen :cryin: :cryin:

Skulle gjerne ha brukt båten litt lengre utover høsten, men jobber i NordNorge de neste ukene satte en stopper for DET.

Så nuhh blir det bobil...

Hm... Lurte på å ta med AIS-en i bobilen.... Ville nok få ferjemannskapene nordover til å stusse over et fartøy i 50 knop over Saltfjellet... :lol: :lol: :lol:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Fordi nå er det på tide å få båten opp og hjem.

Skal gjøre endel div. i vinter, så er det greit å ha den i hagen og kan legge inn strøm med lys og varme mens jeg holder på..

 

Skal vaskes og poleres skikkelig..

Litt elektriske ting som skal gjøres, bla.a så er hovedstrøm bryteren kun for påhengsen, ikke resten av elektriske ombord, litt dumt i grunn..

Gjøre klart for å få montert inn ankervinsj og trimplan.

Vaske og skrubbe den innvendig, skal kjøre dyp rens på putene og sånn, samt legge på noe antiskli under putene foran slik at de ikke flytter på seg når man sover..

Skal lage til innfestning for en liten portabel dvd spiller i kabinen..

 

Det var bare noe.. så i stedenfor å sitte i en mørk, kald elv (otra) og mekke, så gjør jeg det heller hjemme i hagen godt innpakket.. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Trenger vel ikke slepebåt....har min i boblehavn..og kan dra utpå når det passer. Med Webasto og lukket salong og sandwich er det intet problem selv om temp kryper ned mot 0..

Det eneste problemet er at vinterkonserveringen MÅ skje før de stenger vannet i havna.. det kan skje "aber pløtzlich"....og da blir det problemer med konserveringen...Pokker au...

Link to post
Share on other sites

Hei Ulven. Har du hørt med Hans Tore Rølland? (Rølland transport på Erkleiv) Tlf 95073600.

Har brukt han til kraning av diverse løft, rolig og stødig kar... :yesnod:

 

Mvh

Ragnar

 

 

Vel, den rolige og stødige kar'en hadde ikke tid gitt.. så da blir det å høre med andre...

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det slo meg at vi kanskje er båtnaboer nede i Otra :smiley: Iallefall om du har relativt ny brygge....?

 

Du kan jo også høre med Urdal transport, eller Arnfinn Bakke på transportsentralen. Veldig flinke folk, men de har kanskje alt for mye å gjøre de også??

Har brukt Bakke, men nå er nok båten min for stor til den bilen....

Redigert av Viksund Bravo (see edit history)

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Hehe, ganske ny brygge ja, stemmer fint det, rett nedenfor bommen der..

Fint sted å ligge, selv om jeg akkurat har fått plassen der da.. :-)

 

Har du noe telefon nummer til Bakke?

Søkte litt, men ble litt usikker.. hehe..

 

Greit å vite at det er flere fra forumet her, så kan man ha et øye til hverandres båt og kan varsle om det er noe muffens på gang der.. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hvorfor i allverden skulle det være siste kvelden?

Jeg hadde en kjempetur i ettermiddag og kveld - og året har fortsatt nesten 100 kvelder igjen . . . .

 

 

Livet er godt å leve, Jan når man har noe å pusle med.

 

Når kona vet jeg er i båten så vet ho i alle fall at jeg ikke driver med annet tull og fanteri. :lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvor mye koster den da, er bare nyskjerrig :wink:

 

Tja, denslag har jo ingen "listepris" og det finnes ikke så mange å sammenligne med, men jeg mener at 700.000 bør være rimelig realistisk på alle måter.

 

Forøvrig har jeg vært ute idag igjen; satt med kun T-skjorte på akterdekket og spiste ferske reker til solen gikk ned, da ble det straks litt kjøligere, men ikke verre enn at det klarte seg med en Devoldtrøye . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

I Levanger har vi tatt den siste turen for året, da vi har første felles oppsett i dag. Stor mobilkran kommer kl 10. Siste felles oppsett er om 14 dager. Det har vært en bedrøvelig høstsesong. August og september- regn, regn og atter regn. De tre siste dagene har hatt et fantastisk høstvær. Klart og stille. Men nå er sesongen slutt. Planlegger hvilken oppgraderinger og utskitinger som skal gjøres i løpet av vinteren.

Link to post
Share on other sites

Regner med at også vi har tatt sesongens siste båttur. Turen gikk innover Follafjorden til Kolvereid og tilbake til Jøa. Det ble en virkelig flott dag på sjøen, med vindstille og solskinn.

 

ut_follafjorden.jpg

 

 

dagen_er_over.jpg

 

Solnedgang over Jøa

 

Har skrevet litt mer utfyllende om turen i bloggen min.

 

Nå gjenstår bare å få Amica på land før vinteren kommer.

 

mvh

Ella

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Hadde årets siste tur i dag jeg også.. tok båten ut for å kjøre motoren varm. Ble værende utpå flere timer. Mildt med speilblankt vann hadde jeg fjorden alene. Tankene på årets sesong for gjennom hodet og mange gode minner strømmet fram. Det jeg husker fra årets sesong er i alle fall fine positive ting, selv om jeg har hørt rykter om at det var en elendig båtsommer...

 

Etter denne fantastiske turen fortøyde jeg i båsen, gikk gjennom en prosedyre med tomgangsspaken og vips så var motoren konservert. Festet en slange på kjølvannsuttaket og spylte gjennom motoren, brukte en boks konserveringsolje og en drøy halvtime etter jeg fortøyde forlot jeg havnen med vinterklar motor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...