eysteind Startet 22.Januar.2004 Del på Facebook Startet 22.Januar.2004 Hei Syns å huske at en eller annen her på forumet sa at en kunne kjøpe epoksy mye billigere enn f.eks. trebaaten og maritim. Men da eg skulle finne at tråden i kategorier fikk eg bedskje om at tråden var slettet. Men eg spør. Er trebaaten den rimligste leverandøren av epoksy? Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Trur nok at trebaaten er blandt dei rimelegaste ja. Men også SP systems er rimeleg. DIAB heiter firmaet som representerer dei i Noreg, prøv: divinycell.no (Ikkje so veldig ofte eg skriv på nynorsk no lengre, men .. ) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Kan det være denne: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1033216198 Sitér dette innlegget Link to post
Arne Lian Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 På denne tråden er der også noe: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...2637585;start=8 Ellers burde du sjekke rundt der du bor først så slipper du dyr frakt. Prøv og let blant malingprodusenter, betongentrepenører , større malermestre eller kanskje skipsverft... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 22.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 det var desse linkene eg tenkte på ja. Takk... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.Januar.2004 Del på Facebook Svart 23.Januar.2004 Kjøp ikke epoksy som er ukjent for båtindustrien, epoksy brukt av betongindustrien er ikke den samme som vi er ute etter. For ca seks år siden kjøpte jeg tredve kilo fra trebaaten da ble det 30% billigere en fra West System(ble solg under Oslo trebåtbyggeri den gang men er vistnok idag splittet opp i 2 selsklaper) Maritim har West System som leverandør så disse ville jeg tro holder samme pris. En test enten i BM eller PB for no0en år tilbake mener jeg og konkluderte med at man skulle være opps på hva man kjøpte og at trebaaten sitt lim var rundt 30% billigere og at det og WS hadde omtrent samme egenskaper. Tror og disse to er de som er å anbefale. Men det er jo letteste sak å sjekke priser begge disse har hjemme sider med prislister mener jeg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Marna Svart 24.Januar.2004 Del på Facebook Svart 24.Januar.2004 Jeg restaurerte en With i mahogny for en del år siden, og benyttet meg av Aeropoxy fra Trebåten i Drøbak. Leveranser kom når de skulle, til den pris som var avtalt. I tillegg snakket jeg med innehaveren (Ellebye Jensen) om noen problemområder, og han var villigheten selv. Som en liten kuriositet kan jeg nevnte at jeg sølte litt lim på en betongtrapp, den flekken er der ennå, åtte år etter. mvh M Sitér dette innlegget Marna Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.