Jump to content

epksypriser

eysteind

Recommended Posts

Kjøp ikke epoksy som er ukjent for båtindustrien, epoksy brukt av betongindustrien er ikke den samme som vi er ute etter. For ca seks år siden kjøpte jeg tredve kilo fra trebaaten da ble det 30% billigere en fra West System(ble solg under Oslo trebåtbyggeri den gang men er vistnok idag splittet opp i 2 selsklaper) Maritim har West System som leverandør så disse ville jeg tro holder samme pris. En test enten i BM eller PB for no0en år tilbake mener jeg og konkluderte med at man skulle være opps på hva man kjøpte og at trebaaten sitt lim var rundt 30% billigere og at det og WS hadde omtrent samme egenskaper.  Tror og disse to er de som er å anbefale. Men det er jo letteste sak å sjekke priser begge disse har hjemme sider med prislister mener jeg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Jeg restaurerte en With i mahogny for en del år siden, og benyttet meg av Aeropoxy fra Trebåten i Drøbak. Leveranser kom når de skulle, til den pris som var avtalt. I tillegg snakket jeg med innehaveren (Ellebye Jensen) om noen problemområder, og han var villigheten selv.

Som en liten kuriositet kan jeg nevnte at jeg sølte litt lim på en betongtrapp, den flekken er der ennå, åtte år etter.

mvh

M

Marna

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...