oslofjord Startet 28.September.2007 Del på Facebook Startet 28.September.2007 (redigert) Før jeg graver meg ned i bruksanvisninger lurer jeg på om det er overkommelig for en amatør å få fart på kjølevannet på en Suzuki påhenger. Det er mindre vannstrøm nå enn vanlig dog uten at motoren har blitt for varm. Regner med at det er et eller annet filter som er tett med rusk eller gjørme. Tenkte fikse det selv ved vinterservice, men er det vanskelig å komme til der jeg må få renset opp ? Redigert 28.September.2007 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Prøv å stake opp hullet der kontrollstrålen kommer ut. Mest sannsynlig er det bare dette. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Mouche Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Enig med Boywonder - det var i hvertfall løsningen da jeg hadde samme problem på min Suzuki 15hk firetakter! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
oslofjord Svart 28.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2007 (redigert) Takk for tips. Er det praktisk å stake opp med f.eks en ståltråd eller tynt skrujern ? Redigert 28.September.2007 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 men hvis en påhenger er gjensaltet i blokka (den blir veldig varm) . Kan man da kjøre den lenge i ferskvann da? for og løse opp saltet. Eller må det fjernes fysisk? Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
rago63 Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Jeg snakket med en som hadde hørt at det fantes et stoff som kunne fjerne mye av avleiringer på "grodde" motorer.... - Men det har ikke lykkes meg å finne ut noe mer om dette. Så hvorvidt dette er en eller annen lokal recept eller noe slikt vites ikke.... Er nok redd at vanlig ferskvann ikke vil bidra mye med å rense motoren din, dessverre. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Hilmar 2 Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Neida har ferskvannkjølt "innomhus" jeg har noen gamle johnson 4hk 82 modell med skyvegass, den er levert uten kontrollstråle (teit). Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.