nor star 290.. Startet 29.September.2007 Del på Facebook Startet 29.September.2007 Har en vp d-4 2007 mod som nå er gått 80timer har opplevd når man girer frem og tilbake ved manøvrering så går den ikke ut av gir og dermed kommer en alarm med følgende at motor stopper, det har skjedd 2 ganger en gang på 30 timer og nylig i helgen, noen andre som har opplevd det samme. har snakket med fabrikken hvor båten ble kjøpt men det er ikke så enkelt å finne ut av når det skjer så skjeldent Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig VOLVO D-4 GIRPROBLEMER.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.September.2007 Del på Facebook Svart 29.September.2007 Det er gir akturatoren som må skiftes eller justeres. Mest sanysnlig skiftes. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 29.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2007 har du vært ute for dette på din båt Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 29.September.2007 Del på Facebook Svart 29.September.2007 Ja, jeg måtte skifte etter 10t. Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 29.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2007 skjedde det bare av og til på din også eller gikk den i stykker med en gang Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 (redigert) For meg så registrerte den ikke at gir skiftet var funnet sted og det var max 1500RPM. Dte kan være at du bare skal justere gir wiren litt. Når jeg justerte litt på wiren for å prøve å fikse det så oppførte den seg slik du beskriver. Redigert 30.September.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 (redigert) Jeg husker ikke i detalj om det er mulig å justere girwiren på aktuatoren - men mitt forslag er å få en til å gire - og at du studerer hvordan aktuatoren fungerer. Aktuatoren er den storte "sylinderen med firkanten på" som sitter på veggen i motorrommet. Det er her elektroniske signaler fra EVC gjøres om til mekanikk for å skifte gir. Aktuatoren ser du på veggen over batteriene her Redigert 30.September.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windine Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Jeg slet med girproblemer på d6-350 i 2 år! Drevet ble først byttet. Det nye ble det gjort et eller annet med ifbm. giret. Tilslutt ble aktuatoren skiftet, og etter byttet i fjor fungerte det hele faktisk bra hele sesongen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.