Mouche Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Og på min svenske kvalitetsbåt av merket Maxi så har fabrikanten satt på merker som klart og tydelig viser hvor løftestroppene skal plasseres - merkelig at dette ikke er standard "utstyr" på alle båter? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hydrox Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Er ikke slike merker skjemmende da?? Tror ikke jeg ville hatt noe slikt på min båt.. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Er ikke slike merker skjemmende da?? Tror ikke jeg ville hatt noe slikt på min båt.. Neida men bruk tusj,da kan du lage artige små figurer om du ønsker. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sydvesten Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Regnet nå med at dette med gode merker for seilbåtdrevet var standard på alle dyre båter, på min billigbåt er dette selvsagt merket av på begge sider av skroget... Selvsagt så følger det også med en løfteinstruks som fremlegges kranføreren som sider hvor tygdepunket i båten ligger og hvor stråppene skal plasseres... Slike ting er muligens for mye forlangt på andre merker, men for kvalitesbåter er det en selvfølgelighet at all dokumentasjon er i orden... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
CB. Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 På seilbåter burde kanskje slik merking være unødvendig,stroppene må ligge foran og bak kjølen og tett inntil i alle fall bak...... Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sydvesten Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 På seilbåter burde kanskje slik merking være unødvendig, Det stemmer sikkert vil jeg tro... siden seilbåter ikke har hverken drev eller aksel som kan stikke ut fra skoget på de merkeligste plassene slik som motorbåter har... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
enter4u Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 AhAaaa, så det var derfor "min" kranbilfører ba MEG feste stroppene og på-se at alt var klart til å hive opp :rolleyes: Hadde skjedd noe skade DA (med mindre krana eller bilen hadde sviktet), well, da hadde det vært MIN feil?? Det er feil. Jeg kjører til daglig mobilkran. Og kranfører er ansvarlig for skader som oppstår under opptak. Selv om du hadde brukt dine egne stropper og løfteåk så hadde kranfører fått skylden. For kranfører skal forvisse seg om alt er forskriftsmessig i orden og at løftet skjer uten skade. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Jeg syns også noen kranbiler har for smale åk, slik at det klemmes mye på skroget. Det har jeg ikke helt sansen for Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 (redigert) Jeg syns også noen kranbiler har for smale åk, slik at det klemmes mye på skroget.Det har jeg ikke helt sansen for Man trenger ikke åk. Bruker aldri det jeg. Har kjettingskrev på 8 meter pluss stropper som er 16 meter lange. Nesten ikke belastning på skroget:-) Har løfta på Princess, min egen snekke og Colin Archer... Redigert 30.September.2007 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Nå har du vel litt lenger bom enn en lastbil Men jeg skal nå si ifra til sjåføren den dagen jeg trenger´n, at han må ha skikkelig åk Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 30.September.2007 Link til dette innlegget Svart 30.September.2007 Jeg har åk. Men det brukes som regel på båter på 7-8 tonn og oppover... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.