Gismo Startet 30.September.2007 Del på Facebook Startet 30.September.2007 Sjekket propel og aksel når jeg tok opp snekka i helga. Akslen slarker 1 til 2 mm opp og ned men er helt fin sideveis. Er dette vanlig eller bør jeg ta jobben med å bytte . Har søkt på forumet og funnet en hel del nyttig stoff om jeg også må ta denne oprasjonen Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Det er visst mest normalt at slakket går oppover fordi akselen blir presset opp under gange. Jeg har samme slitasjen og vurderer et bytte av lager snart. Har likevel ikke opplevd noen problemer med dette foreløpig. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 To millimeter vil jeg si indikerer litt vinterjobb. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Deler rådet fra Hulda. Hvor lenge siden er det at du sist byttet cuttlesslager - dersom det har vært byttet? Sitér dette innlegget Link to post
Gismo Svart 30.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2007 Deler rådet fra Hulda. Hvor lenge siden er det at du sist byttet cuttlesslager - dersom det har vært byttet? Aner ikke om det er byttet før . Jeg kjøpte båten på forsommeren i år. Ble litt overasket at der var slark, for han jeg kjøpte den av gikk over båten sammen med meg, og da sjekket vi lagera på akselen. Da var det ikke noe slark. Båten har gått ca 40 timer i sommer. Jaja, da blir det en del å gjøre i vinter da. Må i tillegg pakke om alle vinduer. Leste om da Lars H gjorde denne jobben med akselen, og det virker som det er overkommelig, men håper dere er forberedt på noen spørsmål og bilder når jeg står fast . Har en fordel som ikke Lars H hadde: Båten min står utenfor stuevinduet Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Ville nok tatt et akseltrekk og sjekket stevnlager. Bedre med preventivt vedlikehold enn havari midt i ferien. Det skjedde meg i fjor sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Kjeles Svart 1.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2007 Hva kan skje dersom man kjører med litt slark i cutless-lageret? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 2.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2007 hvis det er to mm totalt , og du ikke har fleksikobling ut av gear , så kan det bli litt benn i motorfester og aksel flens.. personlig høres ikke dette ut til å være alvorlig , for jeg har kjent på endel båter og mange har en liten slark der ..(jeg er ikke noen ekspert på dette ) jeg byttet selv i fjor ,fordi jeg hadde dette lageret ute .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.