Enzo Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Vet det har vært tatt opp her i flere tråder i det siste men jeg drister meg til å starte en ny. Jeg har aldri hatt TV i båt før men tenkte å installere dette til våren om det er mulig slik det er nå med digitale sendinger osv. Er det slik at man MÅ ha digital boks i båten for å kunne se TV i Norge og Sverige neste år ? Kan man ikke bruke analogt opplegg lenger ? Må man betale i dyre dommer for en slik boks og knytte seg til diverse abbonementer til tusenvis i året eller finnes det en rimelig løsning for de som kun vil ha basis kanaler som TV2 og slikt ? Quote Link to post
Lars H. Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Ja, du må ha slik boks (eller TV med slik boks innebygget) for å se TV i båten. Det er noen områder (Sørlandet og Finnmark tror jeg det er) hvor de stenger det analoget nettet et år senere. Du trenger ikke å abonere på noe som helst for å se NRK (og TV2 det første året). Da vil du få en engangskostnad til boks på max 1500 kroner. Se http://ntv.no Der finner du svar på det meste om det digitale bakkenettet. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Sagaforumet Webkameraer i gjestehavner Sverige https://trudelutt.com/webcams/ Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.