Jump to content

TV i båt


Enzo

Recommended Posts

Vet det har vært tatt opp her i flere tråder i det siste men jeg drister meg til å starte en ny.

 

Jeg har aldri hatt TV i båt før men tenkte å installere dette til våren om det er mulig slik det er nå med digitale sendinger osv.

 

Er det slik at man MÅ ha digital boks i båten for å kunne se TV i Norge og Sverige neste år ?

Kan man ikke bruke analogt opplegg lenger ?

Må man betale i dyre dommer for en slik boks og knytte seg til diverse abbonementer til tusenvis i året eller finnes det en rimelig løsning for de som kun vil ha basis kanaler som TV2 og slikt ?

Link to post
Share on other sites

Ja, du må ha slik boks (eller TV med slik boks innebygget) for å se TV i båten. Det er noen områder (Sørlandet og Finnmark tror jeg det er) hvor de stenger det analoget nettet et år senere. Du trenger ikke å abonere på noe som helst for å se NRK (og TV2 det første året). Da vil du få en engangskostnad til boks på max 1500 kroner. Se http://ntv.no Der finner du svar på det meste om det digitale bakkenettet.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...