Jump to content

Utstyrsbutikker i London (seilklær o.l)


Sydvesten

Recommended Posts

Skal tilbringe helgen og noen dager til i London og har jo lovet skipperfruen Musto tøy... så frågen er hvor i London bør jeg lete etter dette... Har selvsagt en mulighet å ta toget til Southampton mandag, der kejnner jeg til noen "sjapper".... men kunne gjerne tenkt å sluppet det..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her er en butikk som selger meget rimelige seilklær ca. 1 time med toget fra London;

 

Spindrift Marine

Unit 4, 57 Brunel Road, Manor Trading Estate, Benfleet, Essex, SS7 4PS.

Telephone: 01268 754180

Fax: 01268 566156

 

NB! snart 3 år siden jeg har vært der, sjekk om de eksisterer. Ta en telefon først. Mener faktisk å huske at de ikke har hjemmeside!!!

 

De pleide å ha en bitteliten annonse bak i PBO. de har / hadde mye Musto, Henri L. mm.

Beliggenheten er i et industriområde ca 10 minutter med taxi fra Benfleet (som forøvrig er en koselig liten by).

 

Kona og jeg var iallefall helt i hundre

når vi hadde vært der, opplesset med seildresser, støvler og sko!

 

 

God tur!

 

Mvh.

 

Barsk II :sailing:

Redigert av Barsk II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ocean Leisure her mye lekkert å by på når du først er i London. Southampton eller Essex er jo et stykke unna med tog og til dagens togpriser sparer du en del ved å anvende Ocean Leisure. Problemet blir hjemover igjen med fly og overvekt til 4-5£ pr. kg :smiley:. Ha en fin dag i London.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Har sett meg ut Ocean Leisure ja... så jeg stikker nok innom der en tur ja..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om de har butikkutsalg, men jeg kjøpte Musto fra http://www.sailingclothingstore.co.uk/

Har svært god erfaring både på pris og levering. Er jo ikke helt det samme som å få prøvd i butikken da, men helt OK om man vet størrelsen.

Redigert av Stillheden (see edit history)

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

Men det er jo langt på landet da! Var der i fjor, og var naturligvis så heldige at det var arbeid på jenbanelinjen den dagen! Så da var det tog til High Wycombe, og buss videre derfra. Tror vi brukte bortimot tre timer hver vei, på smale og relativt dårlige veier...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

tingen, dersom du absolutt ikke har behov for sosial eller annen omgang med det sterke kjønn :eek:

 

Jeg har vel aldri følt at dette behovet har vært særlig presserende.......!!!!!!

 

Men, ved et utsvevende natteliv ved gjestebrygga og med damer tilstede, ville jeg saktens sørget for at oljebuksa var uten fiske-slo :wink:

Link to post
Share on other sites

Fnys!!!!!!! :nonod::wink:

 

Musto meg her og musto meg der, fytti katta for noen jålebukker dere er!!! :crazy:

Devoldtrøye og Dale-Sandfor og oljebukse og vanlig sydvest, er tingen!

 

Tar meg f..n på at det også finnes silkepyjamas ombord??

 

Forfengeligheten lenge leve!! :lol::sailing:

 

Du er glad i å gå rundt med våte klær?

Selv foretrekker jeg å holde meg tørr.. Derfor bruker jeg klær med en pustende membran, det er helt overlegent!

Devoldgreiene er jo også "merkevarer", men de synes vel ikke så da er det vel greit?

Jeg har alltid minst 3 lag ull under klær med pustende membran under krevende forhold, da er man relativt sikker på å klare seg bra.

 

Det skal være rimelig seriøst møkkavær før Aalesunds Oljekledefabrikk har de rette produktene.

Redigert av Anonym (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært innom Ocean Leisure i London, det kunne jeg spart meg for... Rett og slett borkastet tid om det er båtgreier man vil ha... Fin butikk for dykkere var det sikkert... De hadde riktignok noe seilkær, brukbart utvalg i Gill, noe i Musto og Henri Loyd... Prisene var høyere enn hva de tar på kaia i Skagen i Juli måned... :nonod:

 

Venter til en av London boatshow'ene til vinteren... er jo to av dem nå, ett på Earls Court i desember, 9-16 tror jeg og ett i Januar på Excel... Mangler ikke på båtmesser i London i allefall..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

I mitt område, Oslo/Asker/Bærum, er det mange butikker hvor det selges klær av høy kvalitet til bruk både på sjøen om sommeren og til vinterbruk. Ved sesongskifte så er det regelmessig mulig å kjøpe klær til 50% avslag så derfor har jeg helt sluttet å tenke på å bruke dyrebar tid på utenlandsreiser til kjøp av denne type ting. :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...