ÅtteGlass Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Legger du til åttetallsknop og flaggstikk, så er vi langt på vei enige. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Lars H. Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 frosken som hoppet opp av dammen for å tisse rundt treet og ble skremt og hoppet ut-i-igjen-stikket Frosken som tisset? Neida, - det var nøkken som dukket opp av tjærnet som så den vakre piken på land. Han la armen rundt henne og tok henne med ned i tjærnet igjen! Det var i hvert fall slik jeg lærte det i speideren for over 50 år siden! (jeg begynner visst å bli gammel!) Her en morgenstemning fra Holmsbu der jeg ligger nå, kanskje frosken hoppet rundt dette treet? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frivakten Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Nei-nei-nei . Det du tenker på er den om frosken som skremte vannet av nøkken før han fikk lagt noe som helst rundt den løsaktige piken som ble satt i stikken -stikket. Også kalt løs i strikken-stikket. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
tuffff Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 "standardverket for knuter", The Ashley Book of Knots, Kjøpte "The art of Knots" på loppemarkedet til montesoriesøstrene i St.Helier på Jersey (25 pence). Utgått fra The public Library. Artig bok med morsomme kommentarer og gode illustrasjoner av alle knutene jeg trenger pluss en god del til. Til og med slipsknute og sløyfe til bruk ved landlov mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Det holder med å kunne halvstikk (dobbel og på egen part) samt frosken som hoppet opp av dammen for å tisse rundt treet og ble skremt og hoppet ut-i-igjen-stikket Legger du til åttetallsknop og flaggstikk ... og tømmerstikk (eller tilsvarende mer fancy varianter) Brukes f.eks til å avlaste genoaskjøtet hvis det har låst seg på vinsjen. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.