Ingar Svart 15.November.2008 Link til dette innlegget Svart 15.November.2008 I lys av siste dagers hendelser lurer jeg også på hva som skjedde, hva Astrix måtte betale til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Det er utrolig kjedelig når slike ting oppstår. Et mannlokk burde det absolutt vært på alle tanker, men for båter i denne størrelsen er det dessverre helt normalt atdet ikke er. At det tar over 30 timer å ta ut motor og tank og sette inn igjen synes jeg høres helt normalt ut. Har selv jobbet med de båtene, og det er mange ting som skal gjøres og alt tar tid. Ser ingen grunn til at det timeforbruket er for høyt i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Sikkert ikke, men når det er så komplisert og dyrt å bytte må man forvente at en dieseltank holder langt mer enn 7 år. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 16.November.2008 Link til dette innlegget Svart 16.November.2008 Astrix skrev: og båten er i mine hender igjen .fikk båten 8/11-07 Kommer aldri til å bruke dette verkstedet igjen ALDRI MER WAVE BÅTESENTER I HAUGESUND. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du henger dem ut. De er ikke dem sin skyld dårlig konstruktsjon på båten. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Astrix Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Må bare inrømme at jeg ikke har sett spørsmålet ditt servicemann. HVORFOR? Jo for det første ingen motagelse som kan kalles service, tilbyde meg å kjøre til OS for å hente ny tank, dette sa de betydde ingenting siden dette tok de som det passte. først sa de at tanken måtte vaskes , så fantes det ikke mannhull på tanken, ( joda dette er askeladden sin feil, men de burde vist det alikavell) så måtte tanken skiftes , greit da mener jeg at de burde skiftet flere deler. hva med dieselpumpe som har stått der å ropt etter drivstoff , nye filtre burde vært satt inn. når båten var ferig fikk jeg 2 timer på meg å hente båten, båten hadde de prøvekjørt og fortøyd dårlig , samt at det var meldt opp til tidenes storm. når jeg etterhvert hadde fått båten hjem , takk gud for at jeg ikke tok sjøveien men satte den på båttralle( takk for at du sto på meiningen din her fatter'n). Tar meg en tur utpå fjorden etter stormen , der velter det ut røyk ut av motorommet . her har de f**n meg glemt å teite til slangeklemmer , all kjølevæske veltet ut av systemmet , med føklgende havvari. Da tar jeg kontakt med de D.... lne igjen. JO hva klare de å se DETTE ER DIN FEIL. javel hvorfor det ?? DET ER DIN BÅT.. hva sier man til slik?? Er det rart at man blir F....annet. Jeg er normalt ett rolig menneske , men det er måte på. Sitér dette innlegget Link to post
coco Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Hvordan går det med båten din nå? Ser det er snart et år siden denne tråden pågikk for fullt. Sitér dette innlegget Askeladden 705, 4,2L Mercruiser Link to post
Astrix Svart 9.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 jeg holder på med bunnsmørning i kveld Dette er første sesongen etter jeg kjøpte den at jeg håper at alt er iorden Selvsagt borsett for at jeg bonte båten igår , hva tror du jeg ser ?? jo denne båten har vært skadet og lakkert på nytt fremm på styrbord dekk. dette så jeg ikke ifjor for da bonet jeg båten ute med litt skarpt lys TROR faktisk ikke at det er meningen at jeg skal ha båt. har hatt båten nå i 2,5 år og har 60 driftstimer på båten :-( Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 9.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2009 Er det slik at samme verksed som skifet tank også skiftet frostvæske? Du kan da ikke la et havari som skyldes slett arbeid fra et verksted gå på din egen bekostning? Synes dette høres litt søkt ut jeg. Ingen jeg kjenner ville gitt seg med en påstand fra verksted som den du legger ut her..... eller er det slik at de ikke hadde gjort noen med motoren? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astrix Svart 10.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 Når de skiftet tanken , så måtte motoren ut. derfor ble alt koblet ifra . ERGO de har ikke skrudd til slange klemmfant flere klemmes der jeg måtte trekke til Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 10.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2009 men hva endte det med da? betalte de eller du for ny motor? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Astrix Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 les bloggen, jeg har jo ikke byttet motor.det er drivstofftanken som er byttet Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 Astrix skrev: Tar meg en tur utpå fjorden etter stormen , der velter det ut røyk ut av motorommet .her har de f**n meg glemt å teite til slangeklemmer , all kjølevæske veltet ut av systemmet , med føklgende havvari. Da tar jeg kontakt med de D.... lne igjen. JO hva klare de å se DETTE ER DIN FEIL. javel hvorfor det ?? DET ER DIN BÅT.. hva sier man til slik?? Du skriver at du har hatt havari på motoren grunnet lekkasje av kjølevæske. Denne lekkasjen skriver du deretter at er forårsaket av at verkstedet måtte ta ut motor for å bytte tank. Spørsmålet er da: Hva har skjedd i ettertid. Har de tatt på seg utgiftene til å utbedre motor eller har du tatt de utgiftene selv. Det burde jo være en opplagt sak at verkstedet er ansvarlig vedrørende dette.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Astrix Svart 11.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2009 (redigert) Røyken som kom ut av motoren var kjølevæske på varmmotor jeg har tatt alle utgifter selv,gidder ikke å forholde meg til uærlige mennesker. Driver selv i salg, og vet at en slik oppførsell kommer til å slå tilbake en gang. Redigert 11.Juni.2009 av Astrix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.