Jump to content

Askeladden 705, kostbar rep. av dieseltank

Astrix

Recommended Posts

Det er utrolig kjedelig når slike ting oppstår. Et mannlokk burde det absolutt vært på alle tanker, men for båter i denne størrelsen er det dessverre helt normalt atdet ikke er. At det tar over 30 timer å ta ut motor og tank og sette inn igjen synes jeg høres helt normalt ut. Har selv jobbet med de båtene, og det er mange ting som skal gjøres og alt tar tid. Ser ingen grunn til at det timeforbruket er for høyt i det hele tatt.

• 6 måneder senere...

Må bare inrømme at jeg ikke har sett spørsmålet ditt servicemann.

HVORFOR?

Jo for det første ingen motagelse som kan kalles service,

tilbyde meg å kjøre til OS for å hente ny tank, dette sa de betydde ingenting siden dette tok de som det passte.

først sa de at tanken måtte vaskes , så fantes det ikke mannhull på tanken, ( joda dette er askeladden sin feil, men de burde vist det alikavell)

så måtte tanken skiftes , greit da mener jeg at de burde skiftet flere deler. hva med dieselpumpe som har stått der å ropt etter drivstoff , nye filtre burde vært satt inn.

når båten var ferig fikk jeg 2 timer på meg å hente båten, båten hadde de prøvekjørt og fortøyd dårlig , samt at det var meldt opp til tidenes storm.

når jeg etterhvert hadde fått båten hjem , takk gud for at jeg ikke tok sjøveien men satte den på båttralle( takk for at du sto på meiningen din her fatter'n).

Tar meg en tur utpå fjorden etter stormen , der velter det ut røyk ut av motorommet .

her har de f**n meg glemt å teite til slangeklemmer , all kjølevæske veltet ut av systemmet , med føklgende havvari.

Da tar jeg kontakt med de D.... lne igjen.

JO hva klare de å se DETTE ER DIN FEIL. javel hvorfor det ?? DET ER DIN BÅT..

hva sier man til slik??

Er det rart at man blir F....annet.

Jeg er normalt ett rolig menneske , men det er måte på.

jeg holder på med bunnsmørning i kveld

Dette er første sesongen etter jeg kjøpte den at jeg håper at alt er iorden

Selvsagt borsett for at jeg bonte båten igår , hva tror du jeg ser ??

jo denne båten har vært skadet og lakkert på nytt fremm på styrbord dekk.

dette så jeg ikke ifjor for da bonet jeg båten ute med litt skarpt lys

TROR faktisk ikke at det er meningen at jeg skal ha båt.

har hatt båten nå i 2,5 år og har 60 driftstimer på båten :-(

Er det slik at samme verksed som skifet tank også skiftet frostvæske? Du kan da ikke la et havari som skyldes slett arbeid fra et verksted gå på din egen bekostning?

Synes dette høres litt søkt ut jeg. Ingen jeg kjenner ville gitt seg med en påstand fra verksted som den du legger ut her..... eller er det slik at de ikke hadde gjort noen med motoren?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Tar meg en tur utpå fjorden etter stormen , der velter det ut røyk ut av motorommet .

her har de f**n meg glemt å teite til slangeklemmer , all kjølevæske veltet ut av systemmet , med føklgende havvari.

Da tar jeg kontakt med de D.... lne igjen.

JO hva klare de å se DETTE ER DIN FEIL. javel hvorfor det ?? DET ER DIN BÅT..

hva sier man til slik??

Du skriver at du har hatt havari på motoren grunnet lekkasje av kjølevæske. Denne lekkasjen skriver du deretter at er forårsaket av at verkstedet måtte ta ut motor for å bytte tank. Spørsmålet er da: Hva har skjedd i ettertid. Har de tatt på seg utgiftene til å utbedre motor eller har du tatt de utgiftene selv. Det burde jo være en opplagt sak at verkstedet er ansvarlig vedrørende dette....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...