Jump to content

Ibiza 26


Los Endos

Recommended Posts

Jeg var på Båter i sjøen i år, blant annet for å se på den nye Ibiza 26 Touring. Hadde hørt rykter om dobbelt stikk køye etc.

 

Vel ombord fant jeg ingen stikk køye. Båten var full av personer fra Ibiza, men de hadde full hyre med å prate med hverandre, så jeg fikk ikke spurt noe mer. Dessuten var jeg ikke overbegeistret over å ha byssa nede i kabinen, så det var ikke noe å mase om.

 

Har søkt på nettet, og fortsatt ikke sett noe bilde av denne midt/akterkabinen de forteller om. Skal visstnok være en luke i dørken, men så vidt jeg kan se er det ingen vinduer bakover i båten. Det må bli enmørk kabin...

 

Hvis det er meningen at man skal krype nedi en luke i dørken, og luken må være åpen for å få lys, hva er da hensikten? Da kan man ihvertfall ikke sitte i salongen å slarve mens andre skal sove. Sånn sett kunne man like godt sovet på benken bak i båten, hvis den lar seg forvandle til en dobbel solseng. Eller er det eneste poenget at man kan ha en ferdig oppredd køye under dørken?

 

Noen som fikk tatt en titt på denne løsningen?

Redigert av Los Endos (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva med en Windy 8000, den har seperat toalettrom og flere av båtene var levert med diesel. Du får en båt med gode sjøegenskaper, en båt som holder seg godt i verdi, hyggelig u-sofa som omgjøres lett til stor solseng akter, kartbord(mangler i all for mange daycruisere), et brukbart pentrykjøkken. Og sist men ikke minst, en båt folk snur seg etter. Tro meg, det føles godt.. ;)

Link to post
Share on other sites

Takk for forslag. Windy 8000 er en pen båt, ingen tvil om det.

 

Jeg er kjempefornøyd med vår Yamarin, og vi skal nok ha den i 3-5 år i alle fall. Jeg er ikke begeistret for innenbordsmotorer, men det er mulig at det blir det etterhvert uansett. Nesten alle diesel innenbords jeg har kjørt rister og støyer betydelig. Men det blir vel bedre nå som de fleste produsentene har kommet med Commonrail diesel.

 

Grunnen til at jeg var litt nysgjerrig på den nye Ibizaen var at den har påhengsmotor, to kabiner og separat toalettrom. Men jeg synes ikke løsningen var noen innertier.

Link to post
Share on other sites

Syntes du burde vurdere GP 700SE kjempefin båt med eget rom til do og vask. pentry er ute. Minuset som jeg ser det er at det er en halvplner og for deg er det at det er innenbords motor.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderte den, og likte den godt. Men den manglet stikk køye og påhengs.

 

Men nå ser det ut til at Yamarin kanskje kommer med noe tilpasset Yamaha sin nye F350.Klippet fra Baataktuelt.no:

 

Nye båtmodeller for 350 hk?

Yamaha har antydet at Yamarin kommer med en modell tilpasset 350 hk motoren.

 

Vi får se. Jeg er kjempefornøyd med min nåværende båt, så det haster ikke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...